Sova borta när man har katt

Mirre

Trådstartare
Hur gör ni om ni ska sova någon annanstans än hemma en natt?
Låter katten vara hemma själv?
Tar med den?

Sv: Sova borta när man har katt

Oftast så ordnar jag så att någon tar hand om katterna, oftast genom att be personen i fråga att sova över i min lägenhet då det ena kräket är en mardröm att transportera.

Om det bara handlar om en natt få de sin kvällsmat lite tidigare, och så får de frukost när jag kommer hem. Handlar det om två hela dagar och en natt däremellan så gäller det att hitta kattvakt, alt ta med om det inte är för långt/opraktiskt.

När vi har varit annorstädes över natten, har bara hänt en gång i år då vi var borta från förmiddag dagen innan till tidig eftermiddag dagen efter, så har min mamma tömt lådorna och fyllt på mat och vatten på kvällen. De har fått ha balkongdörren öppen hela tiden också så de kunnat aktivera sig hjälpligt på egen hand.
Annars så brukar vi alltid ha med katterna.

Åker jag på em/kvällen och kommer hem på morgonen klarar de sig själva, handlar det om längre tid fixar jag kattvakt eller tar med katterna.

Ska sova borta i natt är det tänkt, kommer hem i morgon bitti igen innan skolan.
Men det dåliga samvetet gnager ju såklart att lämna henne. Tycker hon är själv mycket nog ändå. Men hon har ren låda, mat och vatten. Leksaker att roa sig med.

Går ju inte förrän sent (eller sent men killen är inte hemma än så)

Är det så, bara över natten, tror jag att de allra flesta katter mår bäst av att vara hemma i sitt revir och slippa hoppa runt. Jag hade lämnat katten hemma.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
397
Senast: MJLee
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka