Sorteringspryl för post, räkningar etc...

snurran

Trådstartare
Nu är jag på G för att kunna tillverka egna julklappar, dels för att det blir mer personligt, dels för att hålla kostnader nere eftersom mitt liv som student inte gör mig överdrivet rik :angel:

Nu vill jag ha lite tips på en smart pryl att ha post, betalda/obetalda räkningar o liknande i. Personen som ska få detta har en hylla ovanför sin pappersinsamling i ett skåp, där händer det att det trillar ner viktig post i det som ska slängas o slutar med påminnelser.:angel:

Därför ska denne person få något lite smartare att ha till sin post :laugh:

Så har ni några finurliga tips på hur man själv tillverkar denna praktiska tingest får ni gärna dela med er :D

Sv: Sorteringspryl för post, räkningar etc...

En planka som du gör sneda bredare hack ner i som man kan hänga upp på väggen kanske? :)

Nåt likande ja :D
Men det ska ju vara modell "klara av o göra själv" som gäller :angel:

Har du några ungefärliga mått på plankan? Tror min tankebild av det färdiga resultatet av en planka kanske inte ser riktigt likadan ut som din bild :o

Jag ska försöka mig på att göra en kass ritning i paint som visar hur jag tänker :p

Jag har en sådan som är sydd med tre fickor, en för betalda räkningar, en för obetalda och en för övrig post.
Använder bara den för obetalda till det som står på, övriga fack är fyllda med lite allt möjligt annat :angel:

Har tyvärr ingen bild, men om du tänker dig att du har ett tygstycke som baksida, kanske 60-70 cm högt och sedan syr du på tre fickor (fint broderade med tänkt innehåll :idea:), knappt 20 cm höga var, kantar alltihop och gör ett fint upphängningsband så är det snabbt klart.

Så här typ tänkte jag mig.

24874424.jpg

Det grå på från sidan är skruvar som man fäster plankan i väggen med.

Det bruna är dom hacken jag pratade om här ovan. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka