Sörbys Lotus RNF 120

Annie__

Trådstartare
Heej, ja vad kan ni berätta om honom och hans avkommor ?:) Hur blir avkommorna hoppmässigt? Mamman till denna ponnyn som jag funderar på går msv b med vinster idag så hon kan ju hoppa iaf.;)

Sv: Sörbys Lotus RNF 120

Hej! jag vet att detta inlägget är väldigt gammalt men det gör väll inte så mycket? Jo, jag har en new forest kille efter just Sörbys Lotus, och du undrade hur avkommorna blir, det är ju ganska induviduellt, det beror ju även på stoet ochandra förfäder m.m, men passar Lotus ihop med ditt sto? De ska inte ha samma "brister" har jag hört iaf... Men hoppmässigt är min lilla kille (Tomac´s Rubin) han är väldigt lugn, nästan lite lat, han gillar att hoppa terräng, men inte så mycket bana, han är endast utbildad LB, eftersom de förrra ägarna inte utbildade honom högre på grund av inriktningen på dressyr iställt, men vi håller på att höja ribban, vi har löshoppat honom 120 cm, och han hoppade grymt mycket över, min tränare Sofia Björseud blev nog lite förvånad, hon tyckte att han hoppade jättefint, riktigt snygg teknik både bak och fram och var mycket högt över, så han kan ju verkligen hoppa högre än 120, det märkte vi!! Men jag är lite feg när det gäller hoppning och vill ta det försiktigt så vi hoppar endast 1 m, och han tycker inte det är så roligt då han inte behöver kämpa, men höjer jag så känner man att han kämpar mer... Men han är nog ändå mest en dressyr ponny, men gillar verkligen terräng, men det får jag tyvärr starta i pga av mina rädda föräldrar....:)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 262
Senast: Juli0a
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 327
Senast: Masse
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 475
Senast: Migo
·
Ridning Hej! Vi går väl lite i tankarna kring att köpa häst men funderar på vad som skulle passa bäst... Jag är själv 162 cm och väger kring...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka