Sopsortering

Taefill

Trådstartare
Hur gör ni med sopsortering? Sånt där som blir ofta, till exempel plast, kartong, tidningar...
Vill ha massor av tips på smarta lösningar! Gärna bilder också, såklart :)
Helst ska det såklart vara något som är lätt att ta med till sopstationen, så man slipper till exempel tömma lådor varje gång de blir fulla. Samtidigt vill jag ju ha nåt lite snyggt, så påsar på golvet är kanske lätt att ta med men inte så snyggt. Helt enkelt, acceptabelt snygga och praktiska lösningar sökes! Hur har ni?

Sv: Sopsortering

Vi har plastbehållare som heter Rationell 3 st för 99kr från Ikea, har 6 st för pant, papper, plast, metall, ofärgat glas och färgat glas.
Tycker de är lagom stora, enkla att diska rent, lätta att ta med sig till återvinningen å ja jag är nöjd med dem helt enkelt.

Jag har Ikeas DIMPA, fyra plastväskor i olika storlekar.
dimpa-vaska-for-kallsortering-set-om-__0115822_PE269747_S4.JPG

Vi har två plastbyttor med handtag och lock, som hänger på en utdragbar skena under diskhon. Det är något arrangemang från Myresjökök. Morgontidningar och reklam läggs i en tidskriftssamlare som står på golvet i köket.

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 000
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 829
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar