Sonnenreiter Dakota "Islandshästridbyxa"

Ajda

Trådstartare
Funderar starkt på att beställa de ridbyxorna.
Nån som har erfarenheter av dessa?

Sv: Sonnenreiter Dakota "Islandshästridbyxa"

jag har ett par. trivs jättebra i dem, tyvärr är de korta i modellen bara.. glider upp väldigt när man sitter i sadeln. de är ursnygga!

Sprettur skrev:
jag har ett par. trivs jättebra i dem, tyvärr är de korta i modellen bara.. glider upp väldigt när man sitter i sadeln. de är ursnygga!

Jag funderar oxå på att köpa ett par, de är ju sååå snygga! :d
Att de skulle vara korta är dock bara bra till mina taxben :P

Har ett par andra Sonnenreiter (New cotton rider) och de är kanonsköna.

diny skrev:
Har ett par andra Sonnenreiter (New cotton rider) och de är kanonsköna.
Men det är en helt annan modell. De är inte så låga i midjan som dakotan är.

De finns i olika längder...:)

Bör man ta extra långa ben? Mina ben är ca 77-80 cm (innersidan)

Menade bara att jag älskar deras ridbyxor. Dakota är kanonsnygga och skulle vilja ha dom med lite högre midja dock.

Ajda skrev:
Bör man ta extra långa ben? Mina ben är ca 77-80 cm (innersidan)
Skulle jag beställt igen, så skulle jag gjort det. Innan jag tvättade dem så passade de bra, men efteråt så krympte de lite..

Dem är jättebra! (har tre par; svarta, blåa och svart/beiga)

har två par Sonnenreiter, dock inga dakota. Men älskar min byxor!

/Malin

Jag funderar också på att beställa dom! Är jätte snygg ju. Men om dom är korta i benen kanske det inte är en så bra idé. Då lär dom ju sitta på mitten av min vad eller nått:angel:

_moa_ skrev:
Jag funderar också på att beställa dom! Är jätte snygg ju. Men om dom är korta i benen kanske det inte är en så bra idé. Då lär dom ju sitta på mitten av min vad eller nått:angel:

Jag har megalånga ben (är 179 cm) och Sonnenreiter är dom enda byxorna som passar på längden.

Man kan beställa med extra långa ben. Själv har jag en annan modell och har väldigt korta ben så fick lägga upp dom lite

HAr också ett par Sonnenreiter, vet inte vad dom heter men de är ca 1 år ganla och i beige manchester, kanske är det Dakotan??:confused: Är i alla fall helnöjd, trivs med låg midja. Fick köpa stl 40 jag somma annars är en 36/38.

Jag har nu ett par Sonnenreiter Dakota och jag älskar dem! De är verkligen snygga!

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: Marita73
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 462
Senast: skiesabove
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 303
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka