Sommarsemester i Kiruna

Kiruna är ju främst en industristad med rikt friluftsliv, så vandring, fiske och liknande naturupplevelser sommartid är poppis. En tur upp till Kebnestationen eller Rissajaure är en trevlig och lättare tur. Abisko är fint för att uppleva fjälldelen och Masugnsbyn för att få uppleva skogslandskapet. I Masugnsbyn finns ett reservat med kursudal som kan vara ett trevligt besök. Jukkasjärvi har ishotellet 365 och Nutti sami siida. Är man vågad kan man ta Paurankivaaravägen mellan Paksuniemi (passerar jukkasjärvi) och Vittangi (för att komma till Masugnsbyn), då kommer man åt reservatet Pauranki.

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 479
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och...
2
Svar
21
· Visningar
673
Senast: Kaching
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 073
Tjatter Varning för trigger Råkade se en lista på sånger som folk hatar och där var givetvis sånger med som jag verkligen gillar. Ja, jag har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 766
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA