SommarPälsFällningen 2009

Qvistis

Trådstartare
Hoppas ingen har hunnit före och skapat en identisk tråd ;)

Min dam har börjat fälla nu, om man borstar henne orentligt kan man räkna med att bli stikelhårig elr till och med vit :grin:

Hon var ändå inte jätte tididg med vinterpälsfällningen....

Är det någon annan vars hästar har börjat fälla?

Sv: SommarPälsFällningen 2009

Mina hästar har fällt klart för längesen. Eller det är 1 shetlandsponny kvar, fast hon har bara rumpan kvar. Vad har du för ras och har hon inte fällt någonting förns nu?

Min fäller också nu, som sjutton... samma färg som din, så jag är också stickelhårig!

Han hade en notmal vårfällning, ganska sen t.o.m., men tycker ändå det är lämpligt att sprida hår omkring sig nu.

Asså hon fäller föratt sedan sätta vinterpäls!

Senast ändrad:

HaHa ja de verkar tycka så :)

Man får ju hoppas på att det blir kort vinterpäls istället, om de nu fäller såhär tidigt.

Min fäller alltid tidigt, och sätter tidigt, så vi brukar på klippa i slutet av aug för pälsen blir så tjock...!
Han har alltid varit sån, vet inte varför han gör så

Okej, då får vi hoppas att det inte blir så med min....
.....annars får klippaparaten ta en tur :)

Jag har också haft lite funderingar runt mitt sto`s päls.
Tredje sommaren som jag har henne och hon byter päls ideligen, nu i juli har hon sin vinterpäls för att i höst byta till sommarpäls :crazy: undrar varför.
Hon är 6 år

Hon har kommit i otakt på något sätt, hör med vetrinär dom brukar kunna lösa det på något sätt men räkna med att det tar tid!

Jag tror att min häst har börjat fälla sin sommarpäls nu med, om det inte är extra päls som han fäller. De är korta strån nu i alla fall som han fäller.

Aaa det är korta står min häst fäller också så det är det nog.

Det jobbiga är att de sätter sig överallt, till och med på tyglarna ;)
Fråga mig inte hur det lyckas.... :crazy:

Min islänning har oxå börjat fälla lite. Lite tidigt kan man tycka. Men inte mkt o göra åt känns det som.

Min gamle herre har också börjat fälla, och har gjort det någon vecka eller två....

Mitt fbl sto har också börjat fälla sin korta päls som sätter sig överallt...

Samma här!
Min isisherre har börjat släppa sommarpälsen som fastnar precis överallt! *nyser* :D Inte så lång period som ryktandet känns meningsfullt liksom. Men jag gör det ändå!

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 104
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 413
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 799
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar