Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Den kommentaren fick jag också, att hon var tjock om magen. Inget farligt eller så, men hon tyckte att jag skulle undvika att äta mycket socker. Jag skyller på påsken och josen helt enkelt ;)

Idag har jag varit duktig och inte ätit socker faktiskt. Och druckit mineralvatten istället för jos :)

Visserligen sa hon att lilltjejen ser väldigt lång ut också, så hon var inte "bara" tjock, utan stor hela hon. Vilket som sagt känns lite konstigt, eftersom vi fick det extra UL:et delvis för att vi tyckte att magen var lite i minsta laget (ihop med andra faktorer)..

Men men, skönt att allt såg bra ut helt enkelt och hon rör sig mycket mer nu än för två veckor sen! :)

Ja absolut.... huvudsaken att de verkar ha det bra därinne.... och det har de ju uppenbarligen :)

Dessutom kankse vi bara snabbgräddar våra bullar om vi har tur ;)

*delvis kl*

Åh, nu vill jag ju veta hur stor min unge är också! Ska jag förvänta mig en bjässe eller blir han en knatte som sin mor var när hon kom till världen.. Jag är alldeles för nyfiken för mitt eget bästa.

Fick höra igår att en god vän blivit inlagd eftersom hennes bäbis ville ut 15 veckor för tidigt :crazy: Kan hända att hon får ligga inne flera veckor på sjukhus. Usch, 15 veckor tidiga - då är de inte stora eller särskilt redo för världen även om de åtminstone har en chans. Såg ett nyhetsinslag i vintras om att Umeå och Uppsala är de enda i landet som räddar från vecka.. kan det ha varit så tidigt som 22? *funderar* Känns iallafall skönt att ha en bra neonatalvård här, och att jag hunnit till vecka 30. Varje vecka innebär ju lite mer färdigbakad bäbis :)

Så till något helt annat: Är era bäbisar intresserade av att "interagera" med sin omgivning? Sambon är en fena på att få igång bäbben, räcker oftast med att han lägger dit handen så börjar det sprattla. Sen har han läst någonstans - och utövar det nu flitigt - om reaktioner ifall man trycker lite på magen. Så han petar utifrån, strax efter petar bäbis tilbaka innifrån och sen är det ett evinnerligt petande på min stackars mage från alla håll ;)

Här är det tvärt om. Om bebisen sparkar och jag eller min man lägger dit handen, blir det stilla.
Samma var det vid förra graviditeten. Min mamma lyckades känna en spark när jag var i ca v 37 första och enda gången då.

Hihihi... det kan väl vara kul med överraskningar också :)
Själv kom jag ut veckan som jag gått- så lilla Räkelina har iaf inte lika bråttom som jag.

Fast din kompis var väl i tidigaste laget. Det blir ju lååång tid på sjukhuset.

Hihi, här var det så tidigare att la sambon en hand på magen så blev det stilla :)
Nu är det så att petar man lite på magen som kommer en hel uppsjö med rörelser tillbaka, ser lite roligt ut :D
Så fort jag går och lägger mig eller har varit uppe på natten och lägger mig i sängen igen så är det full fart på den lille, så sambon kan både se och känna hur den ordnar runt...

Jag har dock sett alldeles för många Alienfilmer för att inte tycka det ser lite obehagligt ut när det rör sig i magen :D

En liten nyfiken fråga...
Vilket SF-mått har ni haft i olika veckor?
Jag hade 25cm i vecka 29
kul att jämföra lite :)

Jag fick veta att min bebbe väger ca 1500 gr nu och beräknas väga 3500 gr - 3700 gr vid förlossningen och det kändes rätt bra... Men, jag har förstått att det kan slå väääldigt fel. Vi verkar dock ha små-normalviktiga bebisar i våra familjer så jag hoppas på det.

Min bebis kör solorace hon, lägger någon annan än jag dit handen så blir hon coollugn. Men rockar gärna loss när hon tror att ingen ser så hela magen hoppar.

Håller tummarna för att din kompis bebis stannar kvar i magen några veckor till iaf!

+ alla andra

Tidigare slutade han direkt sprattla när Papi skulle få känna, men nu mera så har de pettävling mot min arma mage :angel: Det är kul att även sambon får uppleva lite kontakt. Håller med dig Ivy, ibland blir det lite Alienkänsla över det när det sprätter som värst och magen böljar.

Mitt SFmått vecka 26 (24+nånting) var 24 cm och måttet vecka 30 (29+2) 28 cm. Första kollen precis över medellinjen (direktkoppling till ridning :angel:) och andra kollen precis på linjen.

Och över till något helt annat..
Red ett riktigt kul pass igår! Nu när underlaget börjar vara bättre så är det så roligt att kunna riiida lite mer även om jag undviker nedsittning. Och magen känns smidigare att rida med nu än för några veckor sedan, även avsittningarna känns lättare nu. *njuter så länge det varar*

Jag har sf mått 29 nu i v 33+0. Kommer inte ihåg vad jag har haft innan. Ingen jättekula på mig. Ligger ganska djupt in och så har jag fått förklarat... Helt normal storlek alltså :)

Jag har prick på linjen, så då måste jag ju ha som dig...

Jag tycker att det känns som att ha en jättestor lax i magen som sprattlar.

Håll tummarna för att det blir som för mig - att du känner dig smidigare om några veckor :laugh: Kring vecka 25-26 var det en ren plåga bara att ta sig in och ut ur bilen, är som ett spänstfenomen nu i jämförelse. Fast det lär väl vända igen gissar jag, magen har en massa växande kvar att göra.

Meeen, hur går det här ihop?! Om jag är en cm större och på medellinjen.. *funderar* Mäter de på olika sätt? Eller relateras det till något särskilt, typ längd?

Får hoppas på att det är en övergående fas, för annars fattar jag inte hur man ska göra om ett par veckor. Tur att det snart är vår/sommar så kan man snart använda lite smidigare skor typ badtofflor. Bara att hoppa i och inte som nu när det ska på med stövlar med långa dragkedjor...

Kanske har att göra med att du var där en vecka efter? Jag var där precis i början på v 29. Dessutom kanske det som du säger tas med fler parametrar som längd osv? Intressant är det iaf :) Jag har för mig att jag hade SF-mått på 22 i v 24. Jag gissar på att det inte är mycket som skiljer oss åt då mitt kryss satt precis ovanför mittenstrecket.

Tycker att det är skillnad också redan nu är man kan skrota tjocka vinterjackan - allt blev genast mycket smidigare :laugh: Och som du säger, blir lovely att klä av sig allt mer allt eftersom man växer, och bara kliva i lätta tofflor.

Så är det nog.

Och javisst är det intressant! Blir lika förvånad varje gång över allt som faktiskt stämmer: hjärtslagen är som de ska, SFmåttet också etc etc. För det är ju massvis med saker som ska prickas in enligt "normalmallen" för graviditet och fosterutveckling.

hahaha- du läste mina tankar... jag var o köpte ett par billiga foppatofflor idag att skrota rundor med i trädgården... De rosa crocsen får jag hålla lite renare tänkte jag... Är säkert sköna att hasa med i affären... hihihi

Så nu beställer jag så mkt värme att man bara behöver asa på sig tshirt och capribyxor för att ge hästarna frukost... såååå skönt att slippa vinterkläder!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka