Fashionistan
Trådstartare
Min polla kliar sig så fort hon får chansen på bakbenen (gärna mot ex boxvägg) och även halsen och bogen kliar hon. Hon kliar inte svansen speciellt mycket men vill gärna att man kliar åt henne! Hon har inte mask (nyss avmask) och jag ska börja med att ge henne linfröolja ifall att det är torr hårbotten. - Smörjer med helosan och Xylocainsalva. (Hon har gjort såhär i ca 2 veckor och jag började smörja i förrgår)
Kan detta vara att hon fäller?! Varför fäller hon i så fall? För om man kliar mycket så ramlar det av päls fast inte så att det blir kalt, utan mer som när dom just fäller och när man borstar.
Hon hade ringorm för ett tag sen men detta är nu behandlat och borta sen flera veckor, kan det komma tillbaka och nu klia på resten av kroppen? (Fick bara två små fält på huvudet och och två på bogen)
Kan detta vara att hon fäller?! Varför fäller hon i så fall? För om man kliar mycket så ramlar det av päls fast inte så att det blir kalt, utan mer som när dom just fäller och när man borstar.
Hon hade ringorm för ett tag sen men detta är nu behandlat och borta sen flera veckor, kan det komma tillbaka och nu klia på resten av kroppen? (Fick bara två små fält på huvudet och och två på bogen)