Sommarkatter

sona

Trådstartare
Igår när jag kom hem satt det två stycken gråa katter på min trapp. dom är nog drygt 3-4 månader gamla. Jättetama och mysiga. ingen av grannarna vet vems dom är. Har ju redan 2 katter själv, vad sjutton ska jag göra med dom här två?
Och hur tänker folk när dom släpper ut sina katter i det fria :confused:
Ska man sätta ut en annons och skänka bort dom? Känns dumt att annonsera ut nått som man egentligen inte äger, men den som släppte ut dom kan ju inte varit överdrivet intresserad av att ha kvar dom..

Sv: Sommarkatter

Folk tänker nog inte alls.

Anmäl dem upphittade till polisen (för de administrativa skälens skull) och efter en tid kan du sätta ut säljes-annonser. Ev sätta ut ett par "upphittat"-lappar i området.
Om du har möjlighet och vilja att ta hand om dem en begränsad tid vill säga?

Kunde tipsa om katthem men törs lova att de har knökfullt så här års...

Jodå möjlighet har jag så får nog bli så.
Kan tänka mig att dom är knökfulla, anar att det inte bara blev 2 sommarkatter iår..

Förstår inte hur folk tänker som skaffar sommarkatter :( Om det nu är det. Men gör som Skogstrollet skrev och se om någon hör av sig, det k a n ju vara nån som saknar dem..

Grejen är den att katter kan få för sig att flytta plöttsligt. Så de kan mycket väl tillhöra någon. Ge dem absolut ingen mat (om de inte se dö magra ut) för då går de definitivt inte hem. Troligen at det nåt pucko som åkt bort över en helg eller nåt och slängt ut katterna så länge i stället för att skaffa kattvakt. Mycket vanligare än de så kallade sommarkatterna. Är du orolig för de så fånga in dem och ring polisen och sätt upp lappar och gör ett seriöst försök att få tag i ägaren innan du tänker placera om dem.

Inte roligt sånt, men du har ju fått bra råd redan här!...//Fraggel som hittade en äckligt mager honkatt med tre bebisar

Det är inte speciellt ovanligt med sommarkatter och att folk flyttar ifrån sina små vid flytt till lägenhet osv. Dom flyttar sällan vid den åldern och inte båda samtidigt i så fall.

Jag såg en väldigt liten katt gåendes i vägkanten igår eftermiddag mitt under rusningstrafiken mellan Dalby och Lund.

( Liten svart katt).

Tyvärr var trafiken så intensiv och snabb och vägen så smal att jag inte kunde stanna och ta upp den för då hade nog bilarna bakom kört in i min bil.

Hoppas den inte blev påkörd och det var så att den bara gått från någon av de närmaste gårdarna.

Jag ska spana efter den imorgon när jag ska in till Lund igen. Ser jag den så tar jag upp den.

/KT

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 345
Senast: monster1
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 850
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 220
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama