Sommarföräldrar 2014

Så gulliga ni är allihopa :love:

Ligger på BB nu, eget rum med egen dusch. Sambon är här hela tiden och drar ett större lass än mig just nu när det gäller bebis och allt omkring.
Jag satsar på att vila, återhämtning och bearbetning :)

Vi kom hit igår morse. Var lite lätt panikslagen och fick lugna mig ett tag, prata med läkare och barnmorskan som skulle följa oss fram till lunch.
Vid koll 4 cm öppen och mjuk men bebis gick att skjuta uppåt alldeles för lätt så de vågade inte ta hål på hinnorna ifall navelsträngen skulle rasa ner och hamna runt huvudet.
=cytotec i doser varannan timme.

18.20 hål på hinnorna och vattnet går.
Värkarna kommer igång snabbt och rejält.
Andas och slappnar av genom värkarna med sambons hjälp, intensiviteten ökar kraftigt för varje värk och lustgasen tas fram.
19.55 börjar det trycka på, plötsligt öppen 8 cm.
20.04 föddes min lille pojk, 52 cm, 3560 gram.

Ett litet stygn, jag kan kissa utan problem.
Sist tog det 6 mån innan vi kunde ha sex igen och typ ett år innan det slutade göra ont, men nu borde det gå snabbare :)

Har/är varit matt, svimfärdig och mått illa.
Väldigt obehagligt att andas när jag står upp, så de sakerna tillsammans gör att jag ligger ner väldigt mycket men överlag känns det bra idag :)

Tar det lugnt och låter anknytningen ta tid. Han är fin men känner inget WOW, men det får ta sin tid, det kommer nog.

Har ni några supertips för att få mjölken att rinna till?
Han har legat vid bröstet två gånger och får bra tag men tuttarna har inte riktigt hängt med på att det är dags att mata bebis.

Ligger på BB nu, eget rum med egen dusch. Sambon är här hela tiden och drar ett större lass än mig just nu när det gäller bebis och allt omkring.

Vi kom hit igår morse. Var lite lätt panikslagen och fick lugna mig ett tag, prata med läkare och barnmorskan som skulle följa oss fram till lunch.
Vid koll 4 cm öppen och mjuk men bebis gick att skjuta uppåt alldeles för lätt så de vågade inte ta hål på hinnorna ifall navelsträngen skulle rasa ner och hamna runt huvudet.

Andas och slappnar av genom värkarna med sambons hjälp, intensiviteten ökar kraftigt för varje värk och lustgasen tas fram.

Sist tog det 6 mån innan vi kunde ha sex igen och typ ett år innan det slutade göra ont, men nu borde det gå snabbare :)

Väldigt obehagligt att andas när jag står upp, så de sakerna tillsammans gör att jag ligger ner väldigt mycket men överlag känns det bra idag :)

Tar det lugnt och låter anknytningen ta tid. Han är fin men känner inget WOW, men det får ta sin tid, det kommer nog.

Han har legat vid bröstet två gånger och får bra tag men tuttarna har inte riktigt hängt med på att det är dags att mata bebis.

Du kanske kan få oxytocin-spray?

Mjolken brukar inte rinna till forran efter tva-tre dagar sa ta det lugnt bara!

Grattis @DarkInNight!

Här hemma börjar det rulla på nu. Amningen är dock lite strulig än då jag får sår och hon vill äta precis hela tiden. Börjar känna mig lite sliten då jag redan från början tyckte amningen kändes lite jobbig. Vill inte åka nånstans då det känns jobbigt att amma offentligt och jag vet aldrig när hon vill äta. Ibland går det 3 timmar och ibland typ 30 minuter. Inatt ville hon äta en gång i timmen hela natten.
Var på BVC idag och hon har iaf gått upp nu till ca 4600 gr, så mat får hon ju garanterat i sig. Men vi ska prova att ge henne ersättning sista målet på kvällen och se om hon håller sig mätt lite längre så man får sova iaf några timmar i strävk. Annars kommer jag nog inte orka med.

Grattis @DarkInNight!

Här hemma börjar det rulla på nu. Amningen är dock lite strulig än då jag får sår och hon vill äta precis hela tiden. Börjar känna mig lite sliten då jag redan från början tyckte amningen kändes lite jobbig. Vill inte åka nånstans då det känns jobbigt att amma offentligt och jag vet aldrig när hon vill äta. Ibland går det 3 timmar och ibland typ 30 minuter. Inatt ville hon äta en gång i timmen hela natten.
Var på BVC idag och hon har iaf gått upp nu till ca 4600 gr, så mat får hon ju garanterat i sig. Men vi ska prova att ge henne ersättning sista målet på kvällen och se om hon håller sig mätt lite längre så man får sova iaf några timmar i strävk. Annars kommer jag nog inte orka med.

Amningsnapp kanske skonar dina vårtor lite?

Vi är kvar på BB, men sambon åker nog hem idag, vår tvååring saknar oss...

Imorgon bitti blir det 48 timmarskollen och sen får vi se om jag och liten också får åka hem. Sitter mest i sängen och kollar på uppdateringar om salabranden.

Och nej vi har inte riktigt bestämt namn ännu :)

Blähä vilka elaka eftervärkar jag får. Har man inte haft nog ont liksom?

Och nu börjar jag tycka att liten är söt, så det går ju framåt.

Vem är näst på listan, @Madick?

Jag tror Mustasukka är före, jag har ju eeeeevigheter kvar! Beräknat 28 aug men räknar med att gå över minst en vecka.

Vad bra att du tycker bebis är söt, då är det DIN bebis. Det har jag sagt till de stora barnen här hemma vilket papegojas: Bebisar är fula, det är bara ens egen som är söt :-)

Vi är kvar på BB, men sambon åker nog hem idag, vår tvååring saknar oss...

Imorgon bitti blir det 48 timmarskollen och sen får vi se om jag och liten också får åka hem. Sitter mest i sängen och kollar på uppdateringar om salabranden.

Och nej vi har inte riktigt bestämt namn ännu :)

Blähä vilka elaka eftervärkar jag får. Har man inte haft nog ont liksom?

Och nu börjar jag tycka att liten är söt, så det går ju framåt.

Vem är näst på listan, @Madick?
Låter som ni fick en hyfsad resa ändå och att det funkar bra för er, det där med att mjölken rinner till tar ju oftast några dagar. Min lille hade ju så stort sugbehov att han sög sår även med amningsnapp. Alla bm på bb vill ju se att han kunde äta så det var suga suga suga. Dottern fick sova hur länge hon ville men det fick inte den här. Men det blev ju bra till slut och det hoppas jag det blir för dig med!
Spännande att komma hem och se vad syrran säger! :)

Amningsnapp kanske skonar dina vårtor lite?

Jo det kör vi på just nu. Blev lite bättre då men gör ändå rejält ont.

Men jag misstänker att problemet är att hon inte tar rätt tag. Vi kämpar på lite till men har börjat pumpa lite för att kunna ge i flaska och avlasta.

Jo det kör vi på just nu. Blev lite bättre då men gör ändå rejält ont.

Men jag misstänker att problemet är att hon inte tar rätt tag. Vi kämpar på lite till men har börjat pumpa lite för att kunna ge i flaska och avlasta.

Det som hjälpte mot mina ganska djupa sår var: Häll hett vatten på vanliga tepåsar (svart te). Låt dra några minuter och lägg dem sedan så varmt du kan på bröstvårtorna. Teet kan du dricka under tiden om du vill. Ta av påsarna när de kallnat. Låt lufttorka. Stryk ut några droppar bröstmjölk och låt torka. Smörj med ett tunnt lager bepanthen.

Jag pumpade också och gav varannat mål dagtid under ett par dagar för att få en chans att läka ihop.

Mina sår är helt läkta nu och det göt bara ont precis när han tar tag. Lycka till!

Låter som ni fick en hyfsad resa ändå och att det funkar bra för er, det där med att mjölken rinner till tar ju oftast några dagar. Min lille hade ju så stort sugbehov att han sög sår även med amningsnapp. Alla bm på bb vill ju se att han kunde äta så det var suga suga suga. Dottern fick sova hur länge hon ville men det fick inte den här. Men det blev ju bra till slut och det hoppas jag det blir för dig med!
Spännande att komma hem och se vad syrran säger! :)

Dottern är så förtjust i brorsan sin, det känns bra :)

Och jag har börjat snusa bebis, känns bra det med, att sitta med honom i famn och dra in lukten av honom.

Fått så sjukt mycket uppbackning och omtanke från så många som jobbar. Uppföljning med spec. mvc kommer ske.
Min Bm ringde idag och undrade hur jag mådde, innan vi åkte hem idag kom en läkare och frågade hur jag mådde, flera bm på BB som kollat hur jag mår. Har nog aldrig varit med om att så många frågat hur jag mår.
Känns också bra!

Jag mår riktigt bra faktiskt :)
Lite sådär trött, öm och jävlig som är brukligt efter förlossning men humöret är med mig trots att jag är inne på tredagars och mjölken börjar komma.
Det är dessutom så skönt att vara ickegravid! (förlåt alla ni som fortfarande kämpar på!)

Dottern är så förtjust i brorsan sin, det känns bra :)

Och jag har börjat snusa bebis, känns bra det med, att sitta med honom i famn och dra in lukten av honom.

Fått så sjukt mycket uppbackning och omtanke från så många som jobbar. Uppföljning med spec. mvc kommer ske.
Min Bm ringde idag och undrade hur jag mådde, innan vi åkte hem idag kom en läkare och frågade hur jag mådde, flera bm på BB som kollat hur jag mår. Har nog aldrig varit med om att så många frågat hur jag mår.
Känns också bra!

Jag mår riktigt bra faktiskt :)
Lite sådär trött, öm och jävlig som är brukligt efter förlossning men humöret är med mig trots att jag är inne på tredagars och mjölken börjar komma.
Det är dessutom så skönt att vara ickegravid! (förlåt alla ni som fortfarande kämpar på!)

Det låter så fint allting, vad glad jag är för din skull!
Njut och ta hand om dig!

Jag tror Mustasukka är före, jag har ju eeeeevigheter kvar! Beräknat 28 aug men räknar med att gå över minst en vecka.

Vad bra att du tycker bebis är söt, då är det DIN bebis. Det har jag sagt till de stora barnen här hemma vilket papegojas: Bebisar är fula, det är bara ens egen som är söt :-)

Haha men så är det, det är inte många bebisar jag tycker är fina. Men det är tur man blir lite hemmablind och tycker sin egen blir söt till slut.

...men ärligt talat, när han skrynklar ihop ansiktet och ser ut som ett argt gubbtroll och då är han inte söt.

En månad kvar alltså, håller du ihop?

Det låter så fint allting, vad glad jag är för din skull!
Njut och ta hand om dig!

Åhh tack! :)

Dock skulle jag inte ha skrivit om hur fint jag mådde igår kväll, för två timmar senare satt jag på toa och grät över en förstoppning av dess like jag aldrig varit med om :arghh::wtf:

Mår du bra? :)

Och alla andra också, har ni helt återställt er efter förlossning och graviditet eller dras ni också kvar med diverse problem?

Har semester en vecka till, sen är det hyfsat lugnt jobb fram till förlossningen, har tid att ta av om det krisar. Det börjar bli så TUNGT nu, kommer inte ihåg att jag var såhär trött med de andra. Det ska bli så skönt att slippa magen... försöker uppskatta när hon bonkar snällt på kvällarna, det är ju ändå sista gången.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka