Sommarföräldrar 2014

Nu är jag tillbaka med huvudet lite mer på skaft och mindre gråtmild.

Inser att mitt förra inlägg kan tolkas väldigt fel om man vill, vilket såklart inte alls varit min mening utan jag var bara väldigt överväldigad över vad min kropp klarat av, och känslan av att acceptera den trots alla "fel" och "brister" jag klandrat den för i så många år.

Inlägget handlar uteslutande om mig och mitt förhållande till den egna kroppen.

Idag har jag plötsligt mer energi än jag haft på hela veckan. Tvättar och har städat ur skafferiet (med 10 åringens hjälp, duktig tjeja) och har energi kvar. Ska tvätta sittvagnen som är dammig och jävlig efter att ha bott i ett garage i 8 år oanvänd :-) bra om den är fräsh tills den ska stå i garage igen innan användning om ett år ungefär.

Hejja! Själv bjuder jag bort mig själv och familjen på grillat för att slippa ta itu med disken :o:p

Hejja! Själv bjuder jag bort mig själv och familjen på grillat för att slippa ta itu med disken :o:p
Smart! Jag tog mig nog vatten över huvudet för all energi tvärdog och nu är jag segare än segast.

Fyller år i nästa vecka och har just önskat mig "tjänstekuponger" av barnen, som igångsättning av en tvättmaskin, ihopvikning av tvätt, 1h barnvakt och lite sånt. Visst var väl det smart!

Barnarbete är bra i viss mån ;)

Själv ville jag nyss sälja/göra mig av med allt och bara stänga dörren. Skicka iväg hästarna och bara göra ingenting i resten av livet.

Sen kom jag på att jag både var hungrig och troligen inne i dag fem med lågt humör så jag intalar mig själv att jag snart kommer vilja ha kvar hästarna igen.
Annars skulle det kännas rätt dumt om jag säljer hästarna nu när vi precis lagt ett par hundra tusen på att bygga till dem och sambon har snickrat i ett år för att färdigställa :cautious:

Nä, satsar på att det bara är en tillfällig svacka.

Såklart det är en tillfällig svacka :-) Jag brukar ta väldigt snabba beslut men större grejer tvingar jag mig numera att tänka minst en vecka, gärna två innan jag tar beslut. Och inga beslut vid ägglossning eller strax före mens.

Min bebis blir så arg när han ska äta från ena tutten. Det kommer lite fort ur den i början men han blir arg bara man lägger dit han. Vad för man?
Byter man sida (brukar bara äta en sida åt gången) så äter han snällt.

Hade ju gått an att amma från ena bara men inte när man helammar väl?

Jodå, det går att helamma från bara ett bröst. Min äldsta ville bara ta vänsterbröstet så jag pumpade höger. Kunde se på strålarna att de var olika från de olika brösten så nån skillnad gjorde det säkert. Ibland kan jag tycka det är obehagligt att ligga på ena sidan själv, kanske det är något som gör att han inte tycker om att ligga åt ett håll, att ngt blir obehagligt?

Jag tog mig vatten över huvudet igår märker jag. Fogarna jävlas och jag mår illa och orkar inget. Var ut och har tvättat sittvagnen iaf som var dammig och jäklig, skulle gjorts igår men då orkade jag inte. Fick pausa mitt i och ligga en timma för alla reserver är borta. Varför tar man ut sig så bara för att energin råkar finnas? Korkat.

Nu skulle jag gärna ha ut bebis. Typ NU. Direkt. 18 dagar till BF så max 32 dagar kvar till beslut om igångsättning (42+0).

@keilir Det kan fungera med tvillinggreppet på det bröstet han inte vill ta. Ibland kan man lura den med att lägga dem med benen åt andra sidan som tvillingmammor som ammar två samtidigt om du förstår.

@keilir Det kan fungera med tvillinggreppet på det bröstet han inte vill ta. Ibland kan man lura den med att lägga dem med benen åt andra sidan som tvillingmammor som ammar två samtidigt om du förstår.
Provade det lite snabbt idag men han var redan arg så det gick inget vidare. Efter försöket så vände jag tillbaka honom "riktigt" och då gick det helt plötsligt bra. Blir inte riktigt klok.

"Lite" uppdatering från oss.

Sixten blir 4 veckor på onsdag och det händer massor. I torsdags vägde han 4355 så han växer verkligen. Snart har han växt ur storlek 50.

Han somnar för natten vid 01. Vaknar för mat klockan 06 och 10 och då går vi upp. Amningen funkar äntligen felfritt. Kan man börja pumpa ur och flaskmata då eller kan det sabba amningen?

Lite magknip på förmiddagen och kvällen, men då har vi vår älskade pysventil till hjälp ;)

Själv känner jag mig återställd. Väger som innan graviditeten. Första stygnet släppte idag. Är så himla lycklig!

Sixten blir 4 veckor på onsdag och det händer massor. I torsdags vägde han 4355 så han växer verkligen. Snart har han växt ur storlek 50.

Han somnar för natten vid 01. Vaknar för mat klockan 06 och 10 och då går vi upp. Amningen funkar äntligen felfritt. Kan man börja pumpa ur och flaskmata då eller kan det sabba amningen?

Lite magknip på förmiddagen och kvällen, men då har vi vår älskade pysventil till hjälp ;)

Själv känner jag mig återställd. Väger som innan graviditeten. Första stygnet släppte idag. Är så himla lycklig!
Det är bara att prova, vissa vill ju inte ens äta ur flaska. Med dottern handlade jag nog de flesta flaskor på marknaden men det gick inte ändå förrän hon närmade sig året. Då gick det helt plötsligt att äta välling.
Nuvarande bebis har fått prova att äta ur flaska en gång och det gick iaf bra. Gillar flaskor från tommee tippie.

Tar det så lång tid för stygnen att släppa? suck, det hade jag helt förträngt :cautious:.

för varje dag får jag bara mer och mer ont mellan benen om jag står och går. Sydd bara ett stygn och en del mindre bristningar som skulle läka själv.
Äter visserligen bara några alvedon per dag nu men är så himla trött på att ha ont och känna sig tillbakahållen, vill kunna avsluta förlossning/gravidkapitlet och gå vidare i livet :)

Hatar att ha ont mellan benen!

Tar det så lång tid för stygnen att släppa? suck, det hade jag helt förträngt :cautious:.

för varje dag får jag bara mer och mer ont mellan benen om jag står och går. Sydd bara ett stygn och en del mindre bristningar som skulle läka själv.
Äter visserligen bara några alvedon per dag nu men är så himla trött på att ha ont och känna sig tillbakahållen, vill kunna avsluta förlossning/gravidkapitlet och gå vidare i livet :)

Hatar att ha ont mellan benen!

Jag tycker att tiden efter är värre än själva förlossningen. Hade så jägarns ont de två första veckorna!

De enda problemen jag har nu är att det kliar något grönjävligt och att underlivet ser annorlunda ut. Det är så.. Öppet? :p

Jag tycker att tiden efter är värre än själva förlossningen. Hade så jägarns ont de två första veckorna!

De enda problemen jag har nu är att det kliar något grönjävligt och att underlivet ser annorlunda ut. Det är så.. Öppet? :p

Jag vågade mig på en kik med spegeln, var ju tvungen att se om något såg konstigt ut eftersom det gjorde så ont, men såg förvånansvärt hel ut, men just som du säger, lite mer "öppen " :p

Men har svårt att föreställa mig att bebis verkligen kom ut därifrån utan att orsaka mer skada :confused:

Ledsen bebis, skriker om vart annat och vi vet inte vad det är för fel.
Hela familjen vaken, även dottern.
Blir jobbigt imorgon om hela gänget inte har sovit.
Pysventilen, fungerar bra alltså? Vilken skillnad märker du av?

Åh nej, det är så hemskt när de skriker och man inte lyckas lista ut vad bebis behöver för att bli lugn. Min tvåa var sån, hemskt verkligen. Jag började bära i sjal, då blev det bättre men hon var alltid mer skrikig än ettan.

Jag vågade mig på en kik med spegeln, var ju tvungen att se om något såg konstigt ut eftersom det gjorde så ont, men såg förvånansvärt hel ut, men just som du säger, lite mer "öppen " :p

Men har svårt att föreställa mig att bebis verkligen kom ut därifrån utan att orsaka mer skada :confused:

Ledsen bebis, skriker om vart annat och vi vet inte vad det är för fel.
Hela familjen vaken, även dottern.
Blir jobbigt imorgon om hela gänget inte har sovit.
Pysventilen, fungerar bra alltså? Vilken skillnad märker du av?

Pysventilen är våran räddning.
När bebis blir sådär alldeles förtvivlad av magont och bara trycker och trycker, men ingenting händer.

Man ska bara använda den max tre gånger per dygn så vi tar till den när ingenting annat hjälper. Sixten blir så himla lugn efteråt!

Vill dock varna för att det inte bara är fisar som kommer. Mitt linne fick en väldigt vacker nyans av gult igår... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka