Spännande! Jag hoppas verkligen att du får en förlossning du känner dig nöjd med och att du känner att du klarade av att hantera allt! Det underlättar ju mycket för hälsan efteråt, att slippa grubbla och känna att det skulle gjorts något annorlunda. Skönt att du blivit taget på allvar!
Här i huset mår vi bra, det som faktiskt är bra med att det är varmt är att man slipper klä på bebis några kläder och då inte heller behöver tvätta så mycket Men idag har det iaf varit lite mer uthärdligt. Hade gärna tagit lite regn på nätterna så det åtminstone växer lite bete!! Tur man har så lättfödda hästar!
Vi har vart på BVC idag, lillskrutt vägde 5250 g och har blivit 61 cm. Ligger precis på normalkurvan vad gäller vikt men över på längden. Han blev två månader igår och har ju nästan växt 1 dm och nästan 2 kg, helt otroligt!!
Nu ler han massor och "pratar" tillbaka med en, så roligt när man får lite mera respons! Allra roligast är ju storasyster
Jag har slutat äta mjölkprodukter då han hade lite besvärligt med magen, provade i förra veckan att smyga in lite ost och så igen men tyckte han började bli mer knölig igen så nu kör jag utan igen! Det är effektivt för vikten iaf då glass går bort (gillar inte isglass något särskilt och inte heller den mjölkfria varianten) och i princip allt fikabröd eftersom det mesta innehåller smör. Så jag är redan under startvikt. Men hade ju en del kilon innan att bli av med så nu bara tackar jag och kör och hoppas på att gå ner 10 kg till av bara farten
Ja jag hoppas också det går bra, bara det att jag redan är öppen 2-3 cm kändes som en lättnad eftersom jag sist bara var 2 cm öppen efter över 6 timmar med smärtsamma värkar.
Så om det redan nu börjat lättare kanske resten flyter på också?
Vill också ha regn för betets skull, har börjat stödfodra hästarna..
Det är väldigt effektivt att utesluta gluten eller mjölk om man vill tappa vikt, det går ju inte att äta allt gott man gör i vanliga fall
Tror det är en av anledningarna till att jag inte gått upp så mycket, började äta glutenfritt med dottern. Inga mackor, inget fikabröd, ingen pizza etc.
Åh vad jag saknar en god macka, har gjort några försök att baka eget men nja..
Låter iallafall som att ni överlag har det bra! Vänjer man sig snabbt att ha två barn?