Sv: Sommarföräldrar 2011
Wii, jag vill också vara med! Måste säga att även om det hittills bara är mammor här så gillar jag sommarFÖRÄLDRAR skarpt!
Vi är beräknade den 27e maj, men det sägs ju att förstföderskor brukar gå över tiden så jag bestämde mig för att jag passade in här
Nu börjar snart v18 och idag ringde barnmorskan för UL-tid! Vi har redan sett ett UL i och med att vi gjorde KUB/NUPP men för det första kan man ju inte få nog av krabaten och för det andra är jag väldigt nyfiken på om det blir en pojke eller flicka (vi har bestämt oss för att fråga). Vi har en också blivande mormor som nog redan campar utanför babybutikerna och vill veta om hon ska köpa rosa eller blått...
Just nu kan jag inte säga att jag har något specifikt graviditetsproblem mer än att jag inte känner mig som mig själv. I början mådde jag väldigt illa och kräktes upp det mesta. Det har jag tack och lov slutat med men jag är fortfarande grymt trött... Eftersom jag inte kan "bevisa" att jag är borde vara trött längre genom att t.ex. spy så känner jag mig mest allmänt lat...
Kanske också ganska lättirriterad och överkänslig... Väntar otåligt på den där tidpunkten då allt känns underbart och harmoniskt, jag har läst om att en sån period SKA komma
Läste nu senast på Internet om v18 så det står "Vid det är laget är du förmodligen lika pigg som före graviditeten". Mycket provocerande...
Jag tänkte att det vore kul att se vilka som är "bakom dessa bebisar" också! Dvs. vilka ni är... Jag är ju ganska pratig av mig så jag kan ju börja
Jag är 21 år, nyinflyttad i en pytteliten by vid namn Stokmarknes, Norge (kan vara därför jag är pratig, känner ingen här än så länge). Min sambo fick ett vikariat här uppe så vi planerar att stanna till slutet av april. Just nu söker jag jobb vilket känns ganska segt men jag hoppas att det löser sig. Min mormor tipsar annars om att jag ska lära mig sticka till bebisen när jag är här uppe... Familjen består också av två hundar, Clara 7 år Schapendoes och Eros 5 år Blandis. Så ofta som jag orkar försöker jag ta mig till ett stall en halvmil bort där jag får rida (jippi!).
Nu är det er tur!