Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2022

Igår var första gången någon annan än vi föräldrar la bebis för natten. Hade gått hur bra som helst! Skönt att det funkade för i sommar ska vi lämna honom hos barnvakt när vi åker iväg med de stora barnen en natt 😊
 
Största fyller 4 imorgon och vi har planerat utflykt 2h bort. Har funderat hela dagen på om minsting ska följa med eller om vi bara ska åka med de stora. Har landat i nu att han får va hos min mamma över dagen/kvällen. Hon har nattat honom en gång innan så håller tummarna att det funkar igen. Han har ju rätt kort stubin, och skulle han dra igång skriket i bilen (som han gör så fort det blir tråkigt) så tror jag det blir bäst för alla inblandade såhär 😅 är så taggad på en utflykt med barna som inte måste anpassas efter bebis, samtidigt som samvetet gnager.

För övrigt så har bebis börjat säga riktiga "R". Inga ord än men perfekta rullande rrrr, bättre än syskonen 😂 han verkar gå i mina fotspår, jag har aldrig kunnat säga småländska r som jag borde, och har alltid varit den enda med riktiga r i familjen sen dess🤣
Han går även ett par tre steg i stöten själv nu, och med stöd så springer han 🫣
 
Var på bröllop i lördags, utan resten av sambo och barn. Sov hos mor. Vaknade 5,10 när jag äntligen var barnledig 😂

Cajsa har fått feber idag, det här med tre barn och att de ska vara friska är inte helt smidigt 🙈
 
Var på bröllop i lördags, utan resten av sambo och barn. Sov hos mor. Vaknade 5,10 när jag äntligen var barnledig 😂

Cajsa har fått feber idag, det här med tre barn och att de ska vara friska är inte helt smidigt 🙈

Är det inte alltid så, när man äntligen har möjlighet att sova ostört så vaknar man ändå tidigt!? Så irriterande. Hoppas du hade trevligt på bröllopet 😊
 
Vår plutt blir ett år om ett par veckor, snabbaste året i mitt liv! Men jag får ingenting gjort här hemma för han är så klängig 🙈 Försöker plocka lite när det går men det slutar alltid med att jag får bära runt på honom och då orkar jag inte städa 😄
 
Åh, hoppas tvillingarna mår bättre snart @Fille !

Vi har återhämtat oss efter magsjukan och hunnit med en sväng till Danmark. 5h på tåg med uttråkad snart ettåring var "sådär" 🙈 På vägen ner satte hon något i halsen och kräkte ner mig ungefär 120 sekunder efter att sambon gick iväg till bistron. Det var spännande, sambon tror fortfarande knappt på att det hände för jag lyckades städa undan allt så väl 😂

Annars i vardagen försöker jag bara hänga med henne så mycket jag bara kan, den där timmen mellan att jag kommer hem från jobbet och hon går och lägger sig 🙃 Tur man har helgerna iaf ❤️
 
Här hemma har jag en sambo som jobbar mycket även bortrest i jobbet en hel del. Vi har då bestämt att sänka ribban och att de får vara lite rörigt. Irriterat sig någon på vårat dåligt städade hem får de väll åka till någon annan. Han tycker vi ska hitta på roliga saker så kan han städa när han väl är hemma istället. Jag tar honom på ordet 😁

Idag gick barnen på sommarlov 😍 så skönt att slippa stressa till skolan och alla tider som ska passas! sambon åker på två veckor jobbresa snart så då bokade jag och barnen in Kolmården ska bli så mysigt
 
Idag fyller vår älskade lillebror 1 år 😍 Året har gått otroligt fort, känns som det bara var ett par månader sedan han föddes.

Än så länge sover han. Han har vattkoppor och igår hade han feber och en bedrövlig hosta, hoppas han mår lite bättre när han vaknar. Det blir ett lugnt firande med familj och morföräldrar 😊
 
Idag fyller vår älskade lillebror 1 år 😍 Året har gått otroligt fort, känns som det bara var ett par månader sedan han föddes.

Än så länge sover han. Han har vattkoppor och igår hade han feber och en bedrövlig hosta, hoppas han mår lite bättre när han vaknar. Det blir ett lugnt firande med familj och morföräldrar 😊
Stort grattis till ettåringen!
 
Stackars lilltjejen @Klura, hoppas hon piggar på sig snart ❤️

Här har vi haft en toppenhelg. Lillan har sovit i huset med sina morföräldrar, medans vi föräldrar har sovit ute i boden. Min mamma har frivilligt skött uppvak och morgnarna så nu är vi föräldrar riktigt utvilade 😍😍😍

Lillans gammelmormor har förutspått att lillan börjar gå inom några dagar. Vi får se om gammelmormor får rätt 😁
 
Även har har det varit sjukdomsdrabbat så lillebror och pappa hade en lugn midsommar medan jag och de andra barnen åkte iväg på lite firande 😊 Idag mår lillebror mycket bättre och har haft en toppendag! Är dock inne i någon period av extrem klängighet, främst på mig.
 
Vi har varit hos mina föräldrar, i deras sommarstugor (ja, de har varsin i ett stugområde, med en stuga imellan). Min moster har också stuga där, så det har varit massa vuxna och även min bror, mina kusiner med respektive och mormor. Många vuxna dvs, så vi har kunnat vara rätt avslappnade! Alla han bli frisk från magsjuka lagom till midsommar som tur var!
 
Tiden går så fort och dags att byta stol från babyskyddet. Misstänker många här gått över till nästa stol redan, vad har ni valt för stol, vad har ni för bil och tycker ni om er stol?
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 666
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 177
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 247
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 427
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp