Sommar-/höstföräldrar -25

From 1/4 får man inte göra så. Du får numer bara ta FP på helgen om du har tagit ut FP av samma typ och omfattning antingen måndag eller fredag. Men jobba 4 dagar och tre dagar FP fungerar fortfarande.
Tack för att du rättade mig :). Inte behövt tänka på detta på ett tag! Hoppas du såg också @karamelldrottningen. Däremot kan du ansöka i efterhand om FP de dagar du ”behöver” jag jobbade tex mellan 20-100 % från start och ansökte då i efterhand eftersom jag aldrig riktigt visste hur mycket det skulle bli av vad. Såklart annorlunda när man är anställd och inte egen företagare. Och kräver ju att man kan ”vänta” med pengarna lite extra när det inte bara rullar på.

Bebisen verkar föredra vänstra delen av magen. Alltid där det känns mest. Kanske bra ställe träna karatesparkar på 🤔

Det är inte ovanligt att bebisarna har en "favoritsida". Att de alltid ligger med ryggen åt ena hållet och fötterna åt andra hållet, och då blir det åt det hållet sparkarna känns :)

Att den ligger med fötterna till vänster är positivt! Eller ja i magen spelar det ju ingen roll men inför förlossning är det positivt eftersom barnet då bara behöver rotera 1/4 varv (istället för 3/4) för att hamna rätt i kanalen :)

Köpt de första pryttlarna nu.
Skötbädd och skydd till det plus ett mindre man kan ta med.
Haklappar och tvättlappar.
Madrasskydd.
Köpte ingen madrass för tänkte kanske kassera en gammal och klippa den för att få in i spjälsängen (som redan finns).

En badbalja måste nog köpas också och massa annat. Men en början nu iaf!
Täcke borde kunna funka med någon filt i början jag vet inte.

Sen massa förbrukningsvaror som blöjor så långt har jag inte kommit än. Och kläder.
Känns som en prylsport detta också 😅

Köpt de första pryttlarna nu.
Skötbädd och skydd till det plus ett mindre man kan ta med.
Haklappar och tvättlappar.
Madrasskydd.
Köpte ingen madrass för tänkte kanske kassera en gammal och klippa den för att få in i spjälsängen (som redan finns).

En badbalja måste nog köpas också och massa annat. Men en början nu iaf!
Täcke borde kunna funka med någon filt i början jag vet inte.

Sen massa förbrukningsvaror som blöjor så långt har jag inte kommit än. Och kläder.
Känns som en prylsport detta också 😅
Det finns ju verkligen sååå mycket prylar, och något som en bebis och kanske framförallt en förälder tycker är en bra pryl kan någon annan tycka är helt oanvändbar. 😅

Känns som att vi klarar oss från att köpa något alls nu när det är tredje barnet. Förutom blöjor, givetvis. Och hygien- och amningsartiklar till mig som behövs efter förlossningen. Men det är mysigt att så smått börja ta fram bebisgrejerna igen, har provat babyskyddet i bilen för att se så att det fick rätt lutning i framsätet (vilket pussel med tre bilbarnstolar i bilen!), börjat stuva om minstingens garderob för att göra plats för bebisens kläder osv. Har hämtat ut en ny body faktiskt, löste in Liberopoäng i deras poängshop och fick välja en body på Kappahl. Det är ju något speciellt med att införskaffa något som är tänkt specifikt till denna bebis också. ❤️

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 113
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 093
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 438
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna