F
Frickadell
Sv: Som ett slag i ansiktet..
Jag vet precis hur du känner dig.. Jag har själv gått i samma tankar många gånger och undrat om det inte hade varit bättre för min häst om han fick komma till någon som är duktigare eller har mer att erbjuda.
Men min åsikt är att det är ett bra täcken på att du är en god människa som tänker på andras välbefinnande. Men självklart handlar ju ridning som alltid om att utbilda och bli bättre och då är det ju jätte bra att du har en häst som kan mer än du. Som kan hjälpa dig bli en bättre ryttare, och så får du ju en liten morot då att förtsätta träna så ni blir bäst tillsammans.
Jag tycker du ska behålla din häst.
Lycka till med träningen och upp med hakan
Ja det är bara att inse.. Jag var iväg på träning med min häst igår, hade med stallägarens dotter och hennes ponny också.
Red dressyr innan och skulle sedan hoppa, bara det att jag just nu är sjuk i halsfluss och allmänt hostig. Så red inte så jätte mycket, stallägarens dotter fik hoppa upp och rida min häst istället.
Jag tycker att det funkar bra när jag rider min häst, visst han är jätte tuff och kräver sin ryttare. Det vi har problem med är att han kan bli för stark i hoppning, vill rusa lite.
Nåväl... Hon hoppade upp och red honom lite i dressyr innan, jag har ALDRIG sett min häst gå så fint!! Hoppade ett krysshinder några gånger och han rusade första gången, sedan plockade hon ner honom på jorden och han hoppade ur fint!
Jag kände mig super stolt, över tjejen som klarade att rida honom så fint. Och stolt över att jag verkligen har en helt underbart fin häst! Som kan allt, men jag lyckas inte plocka fram det..
Sen kände jag en känsla som inte alls var rolig, det var som en kalldusch, jag klarar nog inte av honom! Jag sa till tränaren lite på "skoj" sätt ut en annons på honom då.. *suck* då sa hon att bättre häst hittar du inte! Det är du som behöver träningen.
Men känner lite så att hästen är verkligen värd en bra ryttare som kan ge honom chansen att få komma ut och göra det han kan, tävlar i dressyr och hoppning.. Inte dras med en ryttare som inte "hittar" knapparna och får honom gå halvbra, när han KAN gå superbra...
Jag vet inte, är så kluven nu.. Ska jag sälja??
Jag vet precis hur du känner dig.. Jag har själv gått i samma tankar många gånger och undrat om det inte hade varit bättre för min häst om han fick komma till någon som är duktigare eller har mer att erbjuda.
Men min åsikt är att det är ett bra täcken på att du är en god människa som tänker på andras välbefinnande. Men självklart handlar ju ridning som alltid om att utbilda och bli bättre och då är det ju jätte bra att du har en häst som kan mer än du. Som kan hjälpa dig bli en bättre ryttare, och så får du ju en liten morot då att förtsätta träna så ni blir bäst tillsammans.
Jag tycker du ska behålla din häst.
Lycka till med träningen och upp med hakan