Som det kan gå

Gnist

Trådstartare
Livet är förunderligt och det är märkligt att hur noga man än planerar vägen där igenom, så kan det komma tvära kurvor och helt omkullkasta alla planer i ett nafs..

Jag skulle ju som sagt importera en hund från främmande land och det kommer jag nog också att göra fast det blir inte i år, för livsvägen svängde väldigt tvärt idag.

Uppfödaren till fauvetiken jag har här hemma, kontaktade mig i kväll angående denna sötfröken som han hade planerat att behålla själv, men som han efter att ha konstaterat att han inte kommer att ha tid med injagningen av henne vill att jag ska ha. Importplanerna skjuts därför på framtiden ett år eller två, för denna lilla stjärna har mkt intressanta linjer bakom sig som jag vill åt :love:
Har suktat en hel del efter den här kombon (:angel: ), men allt var ju tingat bort, så jag gjorde ju upp lite andra planer och tänkte mig vänta tills tiken valpade igen nästa gång om ett år eller så, men livet ville annorlunda!

Ètoile

toile.jpg

Hon kommer dock att vara kvar hos uppfödaren tills i Juni, då vi ska över och ställa de två fauvar vi har här hemma :)

Sv: Som det kan gå

Men åh, vilken liten sötnos!
Hur blir det då med den där tävlingen du dragit igång? kommer man ändå få veta vilken ras du tänkt köpa sedan? :p

Givetvis, men ingen har ju gissat rätt ännu ;)

Om någon gör det innan den sista denna månad, så står vinsten kvar givetvis och då får den personen dessutom gosa med fauvevalpingens sammetsöron :love:

Känns nästan som om jag borde ta mig en funderare och sedan lägga in en gissning eller två... ;)

Åhhh... En beige tax ska flytta till Gnist!!

Och de där öronen :love::love: (gosade med Charmies när hon var valp)

Min gissning :cool: kommer 23:50 31/3 :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 425
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 016
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
659
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka