Solid och Somrero

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare polly p
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 857

polly p

Trådstartare
Är nyfiken på hur dessa hingstar nedärvt sig prestations, typ och humörsmässigt.
Samt även egna eventuella prestationer?

Sv: Solid och Somrero

Antar att du menar Sombrero 411.

Solid var e Flamingo - Illum. Flamingo var med i det svenska dressyrlaget som tog brons i OS -84. Han har lämnat många goda dressyrhästar men även hopphästar. Illum är mormorsfar till Briar.
Solid själv tävlades i lätt hoppning.
De få avkommor till honom jag träffat har haft mycket temperament.

Sombrero tävlades inte, det var inte vanligt att hingstar gjorde det på den tiden, men han kördes mycket på Flyingeuppvisningar.
Förutom Sombrin lämnade han sonen Castar ue Gaspari som gick svår dressyr.

Bägge två säger mig mycket nerv och inte helt lätta att handskas med när det gäller avkommor.

Tack och självklart menar jag Sombrero:smirk:.
Hade en häst med dessa hingstar på mödernet, och det var/är en
klipsk liten kille med lite humör och kanske även en del nerv på ett sätt men snarare åt det lite nyckfulla skarpa hållet, dock med mycket charm och stor personlighet. ( Tyckte jag:angel:.)

Ja, då bekräftar det kanske det jag var ute efter.

Förskönande så MYCKET personlighet och karissma..?:angel:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 712
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka