Solbränd hund?

MissourisTopsanna

Trådstartare
Hur lätt bränner sig hundar? Behöver man ha koll?

Har en vit kille som är rosa kring ögon nos och mun, idag har det varit strålande sol och han är lite rödare över de partierna. Hade ni bara struntat i det eller smort in med något?

Kändes lite lätt löjligt att börja smörja in hunden.. Men om det behövs så måste det göras såklart! :)

Sv: Solbränd hund?

Vita hundar bör absolut ha solkräm på utsatta ställen när solen är som starkast. De har ökad risk för att få tex melanom. Det finns särskild hundsolkrämer men det fungerar även bra vanlig (50+)

Min weimaraner ligger gärna på rygg i solgasset och han är i princip en rosa nakenfis på magen så jag sprutar på solskyddsfaktor för barn när han ligger där ute på gräsmattan och njuter :D

Ganska svårt att hålla det kvar på min kille... Han gned bort det på mattan och i gräset och var helt fanatisk. Tyckte inte alls om att ha solskydd på sig....

Liknande trådar

Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 234
Senast: Hermelin
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Fiorano
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 036
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18