P
prallan
Söker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kämpa på, tappa inte modet!Söker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Min häst fick en skada på djupa böjsenan bak när han var yngre, 6 månaders hagvila med skrittpromenader en timma om dagen och han var hel i 10 år efter det i full träning. Ge det bara tid så brukar det läka fint.Söker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Min tant, nu 23 år, klantade sig när hon var typ 12 och ådrog sig en rejäl senskada på djupa böjsenan. Vilade och tog det lugnt i ca 6 månader och blev helt återställd och härjar som du kanske vet runt på byn och leder Hubertusjakter och annat busSöker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Min ena hade efter ett härj en sommarnatt på betet lyckats med konststycket att få en senskada på djupa böjsenan OCH gaffelbandet på ena bakSöker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Tack! Är den tillbaka på samma nivå som innan?Min ena hade efter ett härj en sommarnatt på betet lyckats med konststycket att få en senskada på djupa böjsenan OCH gaffelbandet på ena bak
Blev totalt kanske 4-5 besök till veterinär, och shockwave-behandling. Och en konvalescenttid på strax över ett år tippar jag på.
Boxvila till en början där det skulle vara korta promenader för hand 2-3 gånger om dagen vilket var lite förenat med livsfara, den gick för det mesta på bakbenen och jag tappade hästen en gång och den drog hem i 190knyck, sen fick vi ge lugnande vid promenaderna... Då kände jag att det var ohållbart, så jag släppte ut hästen till sina kompisar i hagen istället och det vart genast en lugnare häst.
Trots detta så visade UL bättre och bättre resultat för varje klinikbesök och sedan dess så har hästen varit hel efter en långsam igångsättning och rids numera som vanligt. Är lite mer gallig i det bakbenet givetvis, och jag är extra uppmärksam på ökad gallighet, värme, hältor osv. och planerar ridningen och underlaget mer numera.
Den var fyra år och bara inriden i alla gångarter och hade provat att hoppa lite småhinder bara och hade fått gå på sommarlov för att smälta allting när det hände, så den har ju aldrig varit utbildad sas. Men vi jobbar på det nuTack! Är den tillbaka på samma nivå som innan?