Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Rastgårdar, hundklubb (för att knyta kontakter dvs), facebook? Och buke såklart.
Gissar på att du har lite träningskompisar? Träffat nån på kurs? Börja prata med grannarna?
Jag ser hundkompisar som viktigt (därmed inte sagt att de ska hälsa på allt och alla). Mina hundar har mest utbyte av varandra verkar det som, trots att den ena är unghund. När första hunden var valp hade han en jämnårig jämnstor kompis, lekte med stor glädje men då får man också ev gå in och bryta, valpar är lite sämre på att begränsa sig
Jag tycker också det är viktigt, dels för att avdramatisera det hela för att förebygga att hunden blir spänd mot andra hundar och dels för att det mår bra av det! Jag brukar möta hundägare på promenaden och då händer det att vi släpper hundarna så dom får busa lite om den andra hunden är snäll såklart!
Jag träffar hundar i stortsett varje dag vid våra hundrastgårdar (har tre i närheten) och min leker i stortsett varje dag med någon ny. Jag bara frågar om de kan leka, säger de ja så får de leka och annars får man bara vänta eller gå själv i inhägnaden.
Hundavel & Ras Det är väl rätt vanligt att social osäkerhet och rädslor är värre med män än kvinnor. Min mamma har en sådan hund exempelvis, och den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.