Söker lekkompis till min unghund.

cec

Trådstartare
Är det viktigt att unghunden får leka okopplat med hundar i sin egen ålder och storlek? Vart kan man hitta hundkompisar till hunden?

Har en Border collie på drygt 5 månade, hane, bor i Västmanland.

Sv: Söker lekkompis till min unghund.

Jag tycker det är viktigt att alla hundar får leka och umgås med andra hundar, om de vill det själv givetvis.

En av anledningen till att jag har två hundar, de har då enormt stort utbyte av varandra.

Finns det inga hundparker i närheten där du bor?

Rastgårdar, hundklubb (för att knyta kontakter dvs), facebook? Och buke såklart.

Gissar på att du har lite träningskompisar? Träffat nån på kurs? Börja prata med grannarna?

Jag ser hundkompisar som viktigt (därmed inte sagt att de ska hälsa på allt och alla). Mina hundar har mest utbyte av varandra verkar det som, trots att den ena är unghund. När första hunden var valp hade han en jämnårig jämnstor kompis, lekte med stor glädje men då får man också ev gå in och bryta, valpar är lite sämre på att begränsa sig :p

Jag tycker också det är viktigt, dels för att avdramatisera det hela för att förebygga att hunden blir spänd mot andra hundar och dels för att det mår bra av det! Jag brukar möta hundägare på promenaden och då händer det att vi släpper hundarna så dom får busa lite om den andra hunden är snäll såklart! :)

Jag träffar hundar i stortsett varje dag vid våra hundrastgårdar (har tre i närheten) och min leker i stortsett varje dag med någon ny. Jag bara frågar om de kan leka, säger de ja så får de leka och annars får man bara vänta eller gå själv i inhägnaden.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
383
Senast: Wenniz
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 195
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka