Söker information

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Love MR
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 653
L

Love MR

Verkar som ni på denna sida av forumet har bra koll på avel och premiering mm. Tänkte be er om hjälp.

Vilka visningar och utställningar finns för halvblod? Dvs vilka åldrar och vad gäller då? Och om man vill försöka få en hingst godkänd vad gäller då och hur går man tillväga?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Söker information

Halvblod har inte utställningar på samma sätt som ponnyer. Kolla med din lokala avelsförening vilka evenemang de har.

För att få en hingst godkänd för halvblodsavel måste han antingen genomföra godkänt bruksprov eller bli godkänd via prestationer.

Sv: Söker information

I håcksvik har de en öppen utställning varje höst där ALLA sorters hästar är välkommna oavsett rastillhörighet eller stam!

Mkt uppskattad!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 816
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 760
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 389
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka