Söker en studie hjälp!

wrangler

Trådstartare
Kommer någon ihåg en studie som gjordes för flera år sedan där en man (kan ha varit veterinär) filmade hästar och ryttare med någon teknik som visade rörelserna i extrem superslowmotion. Har för mig att det var på Flyinge men det är inte alls säkert, vet att Kyra var en av ryttarna som filmades... och att hon yttrade sig över att hon "skumpade" så mycket när man såg det i den hastigheten.

NÅGON som vet vad jag pratar om? Jag vill hitta denna studie/informationen men kan för mitt liv inte hitta det....

Sv: Söker en studie hjälp!

Vet vilken studie du menar med Kyras härliga kommentar! Det var vet Mikael Holmström som gjorde den studien! Han hörde till SLU då och föreläste där. Vet inte vad han gör nu, men borde gå att komma åt studien via SLU om inte annat : )

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 167
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat