Söker en studie hjälp!

wrangler

Trådstartare
Kommer någon ihåg en studie som gjordes för flera år sedan där en man (kan ha varit veterinär) filmade hästar och ryttare med någon teknik som visade rörelserna i extrem superslowmotion. Har för mig att det var på Flyinge men det är inte alls säkert, vet att Kyra var en av ryttarna som filmades... och att hon yttrade sig över att hon "skumpade" så mycket när man såg det i den hastigheten.

NÅGON som vet vad jag pratar om? Jag vill hitta denna studie/informationen men kan för mitt liv inte hitta det....

Sv: Söker en studie hjälp!

Vet vilken studie du menar med Kyras härliga kommentar! Det var vet Mikael Holmström som gjorde den studien! Han hörde till SLU då och föreläste där. Vet inte vad han gör nu, men borde gå att komma åt studien via SLU om inte annat : )

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 488
Senast: Ela
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 559
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama