Asko
Trådstartare
Efter att ha slötittat på ett trädgårdsprogram idag blev jag störtförälskad när de visade ett stort träd med vackra kala grenar med enorma blommor som programledaren fick använda båda händerna för att hålla i Lyckades uppfatta att den heter magnolia, men så upptäckte jag att det var ett namn på ett helt släkte..! Jag har googlat och försökt hitta den jag såg men det är inte så mycket info (mycket namn utan bilder ) så jag blir osäker, så jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa mig!
Jag hittade en bild på en som såg väldigt lik ut den jag såg i programmet;
Är det möjligt att det är en Hybridmagnolia jag såg? Fast den som är på bilden i wiki är vit, och den här jag såg var lite rosalila (som på bilden ovan).
Vet någon under vilken tid på året den blommar (hoppas på sommaren)? Och är det möjligt att den skulle kunna trivas i zon 2 med typ lite sandig jord?
Jag hittade en bild på en som såg väldigt lik ut den jag såg i programmet;
Är det möjligt att det är en Hybridmagnolia jag såg? Fast den som är på bilden i wiki är vit, och den här jag såg var lite rosalila (som på bilden ovan).
Vet någon under vilken tid på året den blommar (hoppas på sommaren)? Och är det möjligt att den skulle kunna trivas i zon 2 med typ lite sandig jord?