Söka jobb när sjukskrivning väntar?

pepp

Trådstartare
Är det idiotiskt?
Jobbar för närvarande inhyrd som städerska på ett större försäkringsbolag.
Nu har de släppt en tjänst internt (det är personer från just den gruppen som tipsat mig) som jag är väldigt sugen på.

Men, 1 december ska jag operera mitt öra och vara sjukskriven i 3-4 veckor... vet inte riktigt än när tjänsten ska vara tillsatt...
 
Är det idiotiskt?
Jobbar för närvarande inhyrd som städerska på ett större försäkringsbolag.
Nu har de släppt en tjänst internt (det är personer från just den gruppen som tipsat mig) som jag är väldigt sugen på.

Men, 1 december ska jag operera mitt öra och vara sjukskriven i 3-4 veckor... vet inte riktigt än när tjänsten ska vara tillsatt...
Sök! Det är inte orimligt att söka jobb nu och kunna börja 1/1.
 
Är det idiotiskt?
Jobbar för närvarande inhyrd som städerska på ett större försäkringsbolag.
Nu har de släppt en tjänst internt (det är personer från just den gruppen som tipsat mig) som jag är väldigt sugen på.

Men, 1 december ska jag operera mitt öra och vara sjukskriven i 3-4 veckor... vet inte riktigt än när tjänsten ska vara tillsatt...
Sök! Är det "in house" vet de ju vad du går för redan och kan därför säkert vara flexibla :)
 
Är det idiotiskt?
Jobbar för närvarande inhyrd som städerska på ett större försäkringsbolag.
Nu har de släppt en tjänst internt (det är personer från just den gruppen som tipsat mig) som jag är väldigt sugen på.

Men, 1 december ska jag operera mitt öra och vara sjukskriven i 3-4 veckor... vet inte riktigt än när tjänsten ska vara tillsatt...
Om de har utlyst tjänsten nu så är det sannolikt åtminstone ett par veckors ansökningstid, sedan ska de välja ut någon, erbjuda den personen jobbet, den personen behöver kanske säga upp sig etc etc Jag tror inte att de räknar med att ha någon på plats förrän i februari (kanske något tidigare om administrationen är enkel och personen har kort/ingen uppsägningstid, längre om de anställer någon med lång uppsägningstid).

Eftersom det är ett privat företag så kan de avbryta processen så snart någon som de vill ha dyker upp (= du), men det är ändå knappast möjligt att ha någon på plats före årsskiftet.

Om du har personlig kontakt i samband med att du söker tjänsten (eftersom du redan är på plats) så kan du ju säga att du gärna har ev intervju innan din sjukskrivning alternativ att du säger att du kan komma på intervju trots att du är sjukskriven (om du kan det).
Om de som jobbar där har tipsat dig så vill de nog gärna ha dig till kollega. Brukar väga tungt.
Sök! Lycka till!
 
Så roligt, klart du ska söka! :up:

Det är väl i regel knappast någon ide att börja i december ändå, mitt i julledigheter och liknande. Det ska ju ändå ordnas så att någon kan finnas på plats och lära upp dig liksom.
 
Är det idiotiskt?
Jobbar för närvarande inhyrd som städerska på ett större försäkringsbolag.
Nu har de släppt en tjänst internt (det är personer från just den gruppen som tipsat mig) som jag är väldigt sugen på.

Men, 1 december ska jag operera mitt öra och vara sjukskriven i 3-4 veckor... vet inte riktigt än när tjänsten ska vara tillsatt...
Nej, snarare normalt?
Även om det är internt. På min tjänst går det inte att sluta hux flux oavsett även om det skulle vara internt då de måste utbilda någon som kan täcka upp.
Jag har sökt ett externt jobb som jag inte kan börja förrän 3 månader efter jag fått jobbet om inte min arbetsgivare låter mig ta ut alla sparade semesterdagar på grund av uppsägningstid...
Jag hoppas de kan vänta så länge och att min kompetens gör att de löser denna väntan om det tycker att jag är den bästa kandidaten.
 
Tack för peppen! :heart
Jag fick lite kalla fötter erkänner jag :D har haft samma jobb i 16.5 år, så det är nervöst att söka nytt...

Då ska jag färdigställa och skicka in ansökan idag! :)
Självklart ska du söka!

Att inte söka ett jobb man vill ha pga en temporär sjukskrivning under vad som troligen är anställningsprocesstiden är ju jättedumt. ;) Det är ju inte du som ska ta beslutet redan i förväg utan arbetsgivaren. Annars ger du ju inte ens dig själv chansen. Att de tipsat dig innebär ju att de är nöjda med dig. Go, go! :D
 
Är det idiotiskt?
Jobbar för närvarande inhyrd som städerska på ett större försäkringsbolag.
Nu har de släppt en tjänst internt (det är personer från just den gruppen som tipsat mig) som jag är väldigt sugen på.

Men, 1 december ska jag operera mitt öra och vara sjukskriven i 3-4 veckor... vet inte riktigt än när tjänsten ska vara tillsatt...
Det är ju inget konstigt med att inte kunna börja på en månad eller två, så jag tycker inte det ska hindra dig.
 
Självklart ska du söka!

Att inte söka ett jobb man vill ha pga en temporär sjukskrivning under vad som troligen är anställningsprocesstiden är ju jättedumt. ;) Det är ju inte du som ska ta beslutet redan i förväg utan arbetsgivaren. Annars ger du ju inte ens dig själv chansen. Att de tipsat dig innebär ju att de är nöjda med dig. Go, go! :D

Du har ju så rätt!
Jag drar mig eftersom jag inte har något av det dom söker heller. Det är lite svårt att få när man bara städar :D men alla går ju att lära upp liksom.
Och som du säger är det ju arbetsgivaren som bestämmer om dom vill ha mig ändå :)
 
Självklart ska du söka!

Att inte söka ett jobb man vill ha pga en temporär sjukskrivning under vad som troligen är anställningsprocesstiden är ju jättedumt. ;) Det är ju inte du som ska ta beslutet redan i förväg utan arbetsgivaren. Annars ger du ju inte ens dig själv chansen. Att de tipsat dig innebär ju att de är nöjda med dig. Go, go! :D
Jag känner mer än en som har inlett en ny anställning med föräldraledighet, några veckors sjukskrivning är ju ingenting om man får den man vill ha
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
380
Skola & Jobb Jag sitter i valet och kvalet om jag ska söka en tjänst som är utlyst eller om man bara gör bort sig... Tänk er såhär: Lite av ett...
2
Svar
21
· Visningar
1 797
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 999
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp