Söka jobb när sjukskrivning väntar?

Självklart ska du söka och jag hoppas att du söker även om tjänsten är annorlunda än den du har idag. Du verkar vara en bra typ med talanger du inte använder tillräckligt, bland annat uttrycker du dig väl i skrift. Heja!

Men tack, vad fint skrivet 😍
 
Tillsätts tjänsten internt så är det ju ganska sannolikt att en annan (liknande?) tjänst blir ledig i stället. Håll ögon och öron öppna om det blir så!

Jo, fast då inom ett område där jag inte är lika sugen att jobba tyvärr :)
 
Jo, fast då inom ett område där jag inte är lika sugen att jobba tyvärr :)
Men det vet du ju inte - utifall någon intern sökande får tjänsten så lämnar ju den en tjänst, som skulle kunna passa dig jättebra :). Men idag vet du ju varken om någon söker internt, om den internt sökande får jobbet eller vilken tjänst den personen i så fall lämnar.
Eftersom du har visat intresse för tjänsten och det är ett privat företag så kan det ju faktiskt bli så att de frågar dig direkt om det inte dyker upp någon intern sökande. De är ju inte tvingade att utlysa tjänster på samma sätt som offentliga arbetsgivare är.
Blir en annan tjänst, som du ev inte är lika sugen på, ledig så kan ju det dessutom vara en väg att så småningom få en tjänst där du helst vill arbeta.
 
Men det vet du ju inte - utifall någon intern sökande får tjänsten så lämnar ju den en tjänst, som skulle kunna passa dig jättebra :). Men idag vet du ju varken om någon söker internt, om den internt sökande får jobbet eller vilken tjänst den personen i så fall lämnar.
Eftersom du har visat intresse för tjänsten och det är ett privat företag så kan det ju faktiskt bli så att de frågar dig direkt om det inte dyker upp någon intern sökande. De är ju inte tvingade att utlysa tjänster på samma sätt som offentliga arbetsgivare är.
Blir en annan tjänst, som du ev inte är lika sugen på, ledig så kan ju det dessutom vara en väg att så småningom få en tjänst där du helst vill arbeta.

Dom är 13 i den gruppen jag sökt nu, ingen av dom kommer söka tjänsten eftersom dom redan har den tjänsten :)
Det är ju alltså olika grupper, olycksfall, barnsjuk, överfall, ekonomi osv.

Det kommer isåfall vara nån från nån annan grupp som söker, och jag vet på förhand att jag inte är så sugen på nån av dom grupperna så då kan jag lika gärna fortsätta städa 😊
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
380
Skola & Jobb Jag sitter i valet och kvalet om jag ska söka en tjänst som är utlyst eller om man bara gör bort sig... Tänk er såhär: Lite av ett...
2
Svar
21
· Visningar
1 797
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 999
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp