Sojaprotein

clovergirl

Trådstartare
För att få min foderstat fulländad behöver jag vet hur mycket sojaprotein väger i gram. Någon som vet hur många gram 1 dl är?

Sv: Sojaprotein

Fast det är ju väldigt mycket smidigare att ta en dl om man vet ungefär vad det väger liksom än att väga varje gång. Sen ska man dra det ett steg ytterligare så är ju inte proteinhalten exakt densamma i varje höbal som det står på analysen heller ;)

Sv: Sojaprotein

Eller så räknar man på foderstat utan att ha sojan hemma och av någon anledning behöver veta i dl och inte bara i gram...

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
446
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 055
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka