L

Leola

Hallå! Sitter här och spånar lite inför framtida hundköp... har redan bestämt vilken ras som jag tror skulle passa mig. Det allra svåraste är därmed över :) Men nu kommer det som är näst intill lika svårt nämligen VART jag ska köpa valpen. Rasen jag valt är Soft Coated Wheaten Terrier, har kollat runt lite och det finns ju såå många kennlar! Vad har ni för erfarenhet? Vill ha en tik för lydnad och agility, ska även gå att ställa ut. Måste kanske tillägga att jag bara funderar lite. Det blir inte av med nåt valpköp inom det närmsta året, jag vill bara förbereda mig så mycket som det bara går och skaffa mig en massa kunskap om både rasen och kennlarna.
:D
//Malin

Hej!
Vill tillägga att man inte kallar rasen softis numera ;) bara för att det e inte en "softis" säg wheaten istället. =)
Kul att du fått upp ögonen för vår ras!

Kan tipsa om en mycket bra hemsida. det är SWTK sida
www.wheatenklubben.nu

Där finner du all information om rasen.
Ang. uppfödare.. allt beror ju lite på vad du hade tänkt använd hunden till, kanske vart du bor, amerikansk eller irländsk typ, rena irländska linjer osv..

Kan rekomendera att du åker på utställningar och tittar på hundarna =) Västerås är ju snart. Jag skall dit med mina två tikar =)

Om du kommer dit kan vi ju pratas mer. eller så är det bara att maila mig om du undrar över något!

Wheaten, OK! :o
Har varit inn och kollat på ALLA uppfödarsidorna tror jag :D Men det är ju bara det att man tycker att alla hundarna, och speciellt valparna, är lika söta :) Jaja, det är ju ingen panik direkt, mest bara nyfiken!
Ska försöka ta mig iväg till Västerås eller till Stockholm och se en wheaten utställning! Kanske prata med lite uppfödare och se vart det leder.
:rofl:
//Malin

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Det var inte alls planerat att min framtida hund skulle dyka upp nu. Hundgården skulle först byggas ut till minst 95 kvm, jag skulle...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 293
Hundavel & Ras Jag och min pojkvän går i tankar att skaffa hund. Men vi känner oss helt vilse i djungeln av hundraser. Vad gäller storlek på hunden så...
Svar
10
· Visningar
1 523
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej! Är det någon här som har erfarenhet av soft coated wheaten terrier? Eller äger en? Berätta gärna mycket om personligheten och egna...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka