Soffbordsdjungeln...

MM

Trådstartare
Vill man eller vill man inte ha ett soffbord med antingen glasskiva, eller med marmorskiva?
Och varför inte, om inte?

Vad är fördelarna?
Vad är nackdelarna?

Mitt huvud är i krig och jag kan inte välja. Snart köper jag en fotpall istället.

Vill man eller vill man inte ha ett soffbord med antingen glasskiva, eller med marmorskiva?
Och varför inte, om inte?

Vad är fördelarna?
Vad är nackdelarna?

Mitt huvud är i krig och jag kan inte välja. Snart köper jag en fotpall istället.

Tyckte glasbord var väldigt tröttsamt, för svårt att hålla rent. :yuck:
Hade gärna haft ett marmorbord men har fått uppfattningen att dom är rätt känsliga och jag vill inte alltid behöva tänka mig för innan jag sätter mig i soffan och äter middag :angel:

Hur ser resten av rummet ut?

Tyckte glasbord var väldigt tröttsamt, för svårt att hålla rent. :yuck:
Hade gärna haft ett marmorbord men har fått uppfattningen att dom är rätt känsliga och jag vill inte alltid behöva tänka mig för innan jag sätter mig i soffan och äter middag :angel:

Hur ser resten av rummet ut?

Så här ser rummet ut. Vi vill ha ett runt bord. Vi hade nuvarande bordet till förra soffan som det passade bättre till. Nu går vi in i det hela tiden så något kantlöst vore tacksamt, därav tankarna på ett runt.

https://www.instagram.com/p/BPGT1nDDOWA/

Så här ser rummet ut. Vi vill ha ett runt bord. Vi hade nuvarande bordet till förra soffan som det passade bättre till. Nu går vi in i det hela tiden så något kantlöst vore tacksamt, därav tankarna på ett runt.

https://www.instagram.com/p/BPGT1nDDOWA/
5389d710-504f-4cc2-abf0-a2c537153b13.jpg

Gissar att det är det här eller ett liknande ni har kollat på? :D
Isåfall: Kör på! Jag är sugen på ett sånt fast fyrkantigt men först ska det köpas diskmaskin :cautious:

Soffbord till en U-soffa är inte helt enkelt, vi hade ett runt när vi hade våran förra soffa och det funkade bra :up: Blev mindre bra när vi bytte till en mindre soffa med bara en divan, man fick börja sträcka sig så långt när man skulle äta middag sittandes i soffan :angel::angel:

5389d710-504f-4cc2-abf0-a2c537153b13.jpg

Gissar att det är det här eller ett liknande ni har kollat på? :D
Isåfall: Kör på! Jag är sugen på ett men först ska det köpas diskmaskin :cautious:

Soffbord till en U-soffa är inte helt enkelt, vi hade ett runt när vi hade våran förra soffa och det funkade bra :up: Blev mindre bra när vi bytte till en mindre soffa med bara en divan, man fick börja sträcka sig så långt när man skulle äta middag sittandes i soffan :angel::angel:

Japp, det men med mässingben :love:

55514d56-ee34-4416-aa26-fcad5ea3b201.jpg

Och ett annat som ser rätt liknande ut med massiv marmor skiva och vita ben. Men jag gillar verkligen mässingbenen. Dom kommer liva upp hela soffgruppen.

Och ett annat som ser rätt liknande ut med massiv marmor skiva och vita ben. Men jag gillar verkligen mässingbenen. Dom kommer liva upp hela soffgruppen.

:love::up: Jag tror på det med mässingsben, vi har för mycket detaljer i silver här hemma för att det ska funka annars hade det varit mitt förstahandsval :love:

• Gilla
Reactions: MM

Kör på. Så länge det inte blir fingeravtryck är det ok.

• Gilla
Reactions: MM
Har ni andra tips och idéer så hit me :up:

Öppen för förslag men vill ha ett runt ljust bord, gärna med någon mässingdetalj.
Jag kan ju ha missat något guldkorn :)

Lätt att slå sönder glas mm på sådana skivor.

Sen tycker jag det är jobbigt med ben så nära kanten, man sår fötterna i så lätt!

Fötterna gör inget :p
Jag är trött på att ha blåmärken runt knäna för att jag JÄMT går in i nuvarande bordets hörn hela tiden. Jag ser blåslagen ut :arghh: :banghead:

Men vill ju gärna ha ett hållbart bord..

Det svåraste tycker jag är att hitta bord som är något sånär höga. Jag vill inte sitta med näsan i golvet och äta!

Hittade lite inspiration från det översta Ikeabordet @Jossan_92 och beställde detta bordet idag.

66-2906.jpg

Tyvärr var mitt drömbord inte helt idéaliskt för oss nu när vi var inne och kikade på det i stan idag men jag hoppas att detta ska passa här hemma, och så fick jag lite mässing på det ändå :p :love:

Liknande trådar

Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Wysiwyg
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 610
Senast: Snurrfian
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
459
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur