Sockerbetor

P

Piccoliiina

På andra sidan vägen, där mitt stall ligger finns ett ganska stort fält som brukar användas till ridning under nästan alla årstider.

På Hösten lägger dom sockerbetor på en bit av fältet, i en stor hög. Efter nån månad försvann nästan alla, kvar blev lite rester.

Och ja, min häst blev då överlycklig. Rena paradiset för honom.

Men nu undrar jag, om Sockerbetor är farliga/ bra för hästar?
Positiva/negativa saker?

Eftersom pållen tycker så mycket om dom, har jag funderat på att kanske lägga in en eller två stycken i boxen, så att han har något att tugga på under kvällen och natten, då han är ganska rastlös ibland... :angel:

Dumt Eller Dåligt Förslag?

/Picco

Sv: Sockerbetor

Betor användes förr som foder och används ännu ibland för nötkreatur. Det är inte farligt men jag vet inte vad de kan tillföra näringsmässigt till en häst. Men många hästar älskar dem om de får möjlighet att äta.

Sv: Sockerbetor

Okej. Men då ska jag nog ta och lägga in ett par betor i boxen, så han har något att tugga på på natten.

Han bara älskar dooom! :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar