Socker i välling?

Sv: Socker i välling?

Har du testat majsvälling, den är lite sötare. Messmör vet jag att en del blandar i vällingen med gott resultat.
Annars så prova att sockra och fasa sedan ut sockret vartefter.

phpvm9zxm.jpg

Lite OT här men guuud vilken underbar bild! hihi :love:

På mitt första barn så hade jag i mycket socker första gången. Sen hade jag minskat ner det på några dagar till inget socker alls.

Andra barnet gillade välling direkt...Den fruktansvärt envisa trean drack inte välling med socker, utan socker eller välling öht. Han åt gröt och smörgås och när han var ett år så åt han själv!

Mata lilla Aili med sockrad välling och lyssna till dig själv! Vad är värst, sockrad välling några dagar eller en totalt utmattad mamma?

Fast för mina barn som hade ganska lös avföring var det katastrofalt med messmör...Det är väldigt laxerande!

Måste bara svara om det att äta själv, du ska se att när hon är ett år så kommer hon att äta utan att spilla det minsta. Min äldsta som blir 16 år nästa gång har alltid ätit själv. Jag kommer ihåg när hon var ett år så var vi hos bekanta som var hysteriskt rädd om sitt köksbord...(ett fult mörkbrunt vanligt bord)

Dottern kläddes in i plast...bordet täcktes minutiöst och vi serverade dottern en tallrik yoghurt, hon var exakt 14 månader. Hon åt med sked och åt upp allt till sista droppen utan att spilla så mkt som en mikroskopisk klick!

Min mormor brukade berätta om min mamma när hon var ett år. Min mormor var då fyrabarnsmamma och arbetade heltid+ sydde alla kläder till sina 4 barn. EN endaste gång så lät hon mamma äta själv när hon var tvungen att greja med något annat i köket, efter det så gick det aldrig att mata mamma igen! Hon kunde själv...Och är likadan fortfarande, fast mamma är 55 år!

Förresten hette min mormor också Aili, ett alldeles förtjusande namnval:love:

*kl*

Jag har också haft en vällingvägrare, fick honom inte att dricka det eller äta bra förens jag helt slutade att amma, det var allt eller inget som gällde för honom. För att lära honom att gilla välling blandade jag vällingen med en fruktpuree burk (den osockrade barnmatspureen). Kunde eftrehand sluta ha i fruktpuree, blandar dock i det ibland då han är dålig och saknar aptit. De små har en tendens att bli lite stirriga av socker, men gör vad som fungerar, så att du kan få lite andrum och liten blir mätt!

Tillägger att jag fick ge flaska med större pip alt. klippa upp hålet något!

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 125
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Min lilla blir 9 månader nästa vecka. Helammad fram till 6 månader och därefter mestadels ammad då hen är liten i maten. Hen lägger sig...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Jo, jag kom att fundera på en sak eftersom jag, som normalt sett dricker kaffe, just nu har en kaffepaus. Först slutade jag för att jag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 117
Senast: Manji
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 780
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte