Social "knä katt".. Tips..

Sv: Social "knä katt".. Tips..

Två av mina katter kommer från samma kull av 5 katter. Den Ena gillar inte alls att ligga i knät och den andra är supersocial och vill helst ligga så högt upp det går på en. Hennes randiga bror är oxå väldigt kelig - hon är oxå randig så troligen fick de samma "anlag" ;). Tror det är ganska individuellt så när du letar efter katt så se till att fråga den som säljer dem vilken av kattungarna som är sällskaplig och kelig. Min osociala katt fick en kull i somras och det var en som utmärkte sig och när det var dags att hitta nya hem så ville den väldigt gärna ligga i knät, det var svårt att skiljas kan jag säga! Tror det är precis en sån katt du letar efter :) ps de är "vanliga" huskatter
 
Sv: Social "knä katt".. Tips..

KL

tror som nagra andra att det ar lite individuellt. Bada vara ar knakatter, och dem ar bond katter bada tva. Tabbyn stog och jamade i rummet han var instangd i (och helst vill vara i) for att han kunde hora oss i soffan utanfor och ville komma upp i kna och gosa. Han springer runt och jamar pa oss om han anser att han inte fatt tillrackligt med gos en dag. Plocakr man upp han och gar runt och gor sina sysslor kan han hanga dar hur lange som helst.

Andra katten, den röda faran, blir sur om han blir placerad i ett kna. Daremot springer han runt och undersoker precis allt. Alskar att bli klappad, och kryper gjarna upp i ett kna, OM han far gora det av egen maskin. Han alskar uppmarksamhet. Daremot ar han ett arsel mot varan andra katt, sa efter fyra mander har maste han omplaceras igen.
 
Sv: Social "knä katt".. Tips..

Jag tror det kan bli väldigt svårt att hitta någon annan ras som kan trivas och känna sig väl till mods tillsammans med maine cooner, men skogkatt är väl i så fall den ras som är mest lik dem.
 
Sv: Social "knä katt".. Tips..

det undrar jag med. Min morbror har haft sin maine coon med burma o vanliga huskatter. Aldrig några problem.
 
Sv: Social "knä katt".. Tips..

Du kan inte tänka dig en vuxen omplacering?
Då vet du vad du får. Vi tog över vår birmor som vuxna, den ena är katteunge söt o en riktig goskisse, den andra är gärna i närheten men sällan på än.

Precis min tanke! Absolut säkraste sättet att få vad ni vill ha. Visst är det gulligt med kattungar, men vi har aldrig ångrat att vi tog över en två-åring som vi visste var supergosig. Han är som ett litet mjukisdjur som man kan krama och flytta från famn till famn, han verkligen älskar människor och spinner alltid lika nöjt. Enda jobbiga är att när vi ska bort tycker vi synd om honom eftersom kattvakterna mest står för den praktiska skötseln, och inte har tid att ge honom hans dagliga 3 timmar gos...
 
Sv: Social "knä katt".. Tips..

Faktiskt så är inte priset så viktigt.. Det var mest som ett riktmärke.. Mina Maine Cooner låg på det priset när Jag köpte dom -02 -03 -08... :)..

Huvudsaken är att det är en raskatt med stamtavla, Jag har inget i mot ursöta huskatter, det är bara det att Jag vill värna om uppfödarna, så tråkigt att folk köper billiga huskatter som dom sedan lämnar vind för våg.. Och uppmuntrar man inte huskatt aveln kanske förfrågan minskar och sommarkatter slipper lida?!..
Eller hur tänker ni?

Jag är djurvänn och älskar alla djur, vare sig de har stamtavla eller ej,.. Det vill Jag bara säga så ingen missförstår mig :)..

Jag tror inte alls att några uppfödare skulle ha något emot om du tog en ursöt huskatt-kattunge från ett katthem. Jag har förstått det som att ett stort skäl till att uppfödare är emot även seriös huskattsavel är att det finns över 100 000 hemlösa katter i Sverige som då skulle konkurera med de hemlösa katterna om ett hem för livet. Snarare är det min uppfattning att väldigt många uppfödare skulle stödja dig om du tog en kattunge från ett katthem eller en äldre omplacering. Finns massor att läsa om detta om du är intresserad. Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 805
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
3 412
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp