Soc och kontaktfamilj

marshall

Trådstartare
Jag måste få skriva av mig lite för jag är skitförbannad å min systers vägnar! Hon är ensamstående mamma med 2 söner.-den så kallade fadern har dokumenterat misshandlat pojkarna vid flera tillfällen-efter att de två skiljdes.De har båda haft stora blåmärken som ingen kan missta för något annat än misshandel-ingen har kunnat vittna att han har slagit dom. Min syster vägrade släppa barnen-3 0ch 6 år till honom-och när ene sonen hamnade på sjukhuset-ingen på soc lyssnar på henne-anmäler läkare fadern-men ingen resultat! Istället har de kommit fram till hon behöver ha en kontaktfamilj så hon får ha 2 helger fri! Kontaktfamiljen å andra sidan
har upptäckt att barnen har oroliga beteenden, och nu har de anmält henne och en utredning pågår nu om hon är lämplig som mamma.! Va!:eek:
En vanlig människa skulle tycka det är vansinnigt att låta barn vara hon en far som slår dom-han nehöver ingen avlastning för det är viktigare att barnen har tillgång till sin pappa! till råga på allt har socialtanten mage att säga att deras pappa som är ifrån Irak-har annan syn på barnuppfostran!!!:eek:
det brott som min syster begått är att hon begav sig på flykt med barnen efter att själv blivit misshandlad och nästan strypt-(det finns fotograferat,men soc skrev över henne till psykolog!!) alltså hon åkte fast för kidnappning-fick spendera en tid i häktet.men ärligt vilken normal mamma vill lämna sina barn till en sådan människa!
Jag fattar inte vad som håller på att hända ed sverige-jävla myndigheters överlägsenhet och arrogans och vi-vet-bäst-så-håll-skäft-stil. och vi-tänker-på-barnen-bästa-vad är det för lögn?!-skulle vilja att om någon som arbetar inom soc kan förklara hur detta kan ske!
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Känner igen sådant där! Det är fruktansvärt. Soc kan vara förj*vliga med att j*klas med en. Allt kan bara vara så litet att de kommer från olika kulturer, olika efternamn osv.
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Jag kan bara beklaga stort och nicka instämmande.

NÄR man verkligen behöver hjälp så blir man stjälpt.
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Känner igen sådant där! Det är fruktansvärt. Soc kan vara förj*vliga med att j*klas med en. Allt kan bara vara så litet att de kommer från olika kulturer, olika efternamn osv.
Jag tvivlar starkt på att soc jävlas med någon.
Däremot kanske enskilda handläggare gör felaktiga bedömningar.

OM jag vore ts syster så skulle jag kräva en annan handläggare.
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Du ska veta att detta inte handlar endast av 1 handläggare-utan det är med flera med enhetschefen-det är väl inte så att att soc djävlas-men vad fan-visst är det märkligt att någon kan göra en sådan bedömning-då de ser blåmärken och inte gör något-utan här är det en "tokig" självisk morsa som överdriver och inte vill att barnen ska träffa sin pappa! Som de faktiskt sagt till henne och skickar henne till psyket för att hon blivit misshandlad för att sen få höra tt hon är olämpigt som mamma! Vad kallar man det?! och sedan när de händer mer allvarliga händelser som man får se på nyheterna och så frågas det hur kunde det här hända? ja jag fattar det nu!!
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Ibland kan det vara bra att ta hjälp av någon som får föra ens talan så att man får "rätt saker sagda på rätt sätt"...

Jag förstår din frustration.
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Jag jobbar nästan med sånt. Är på familjerätten, beslutar alltså inte om behov av kontaktfamilj eller gör barnavårdsutredningar.

Att kontaktfamiljen anmälde kan bero på att de har anmälningsplikt.
Jag förstår inte riktigt vart barnens pappa kommer in i det hela, är inte barnen hos kontaktfamilj för att mamman ska få avlastning eftersom pappan inte är ett alternativ?
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Usch vad ledsen jag blit.

Tycker din syster först och främst skall byta handläggare.
Har hon någon som kan styrka att barnen mår bra hos henne, tex BVC eller dyl som kanske kan vara med?

Håller med Ameo att man kan behöva hjälp att föra sin talan ibland. Blev själv anmäld på helt konstiga grunder av en som bara ville jävlas med mig, hade dock chefen för dagis och BVC med mig. Även om de ganska snabbt kom fram till att anmälan inte var befogad så synade de en i sömmarna och ledsen,uppgiven och arg om man blir är det bra att ha stöd med mig som tror på en samt att det inte är lätt att bli så synad. Bla hade de diskussion och ett extramöte för att jag sa fel på en halvtimme ang när jag & sonen går upp på morgon (för rutiner kan ju tydligen absolut inte ändra sig efter ett par mån enligt soc,inte ens när det gäller små barn) :confused:

Har även själv anmält en granne vars barn 8 år,sprang runt och slogs bla tänkte klappa till min dåv 1 åring ia sniktet med en pinne när han log mot honom utanför affären samt att de hade en 1 åring själva som gick för sig själv utan övervakning vi hittade bla på andra sidan bostadsområdet och ungen var helt apatisk,inte ens när storebror sparkat honom i ryggen grät han...hur som helst anmälde jag men det hände inget,för enligt soc hade de en annan kultur och då fick man visst göra så :confused::cry::mad:

Tyvärr känns det som att soc ibland hyllar pappan som vill vara delaktig,oavsett vad han gjort eller vem han än är medan mamman bara är besvärlig...

Skickar en peppkram till din syster.
 
Sv: Soc och kontaktfamilj

Det är nämligen så att föräldrarna har delad vårdnad, men det är min syster som som får betala underhåll till pappan-och det gör hon.Här har alltså soc varit inne och sagt att hon är direkt olämplig som mamma-de har i denna anmälan hittat gjort allt för att hitta fel hos henne-ungefär känns som att de inte vill att de inte ska behöva hitta fel hos pappan-och ja hon har dagmammn som stödjer henne-och förskolan-som har påpekat att barnen är lugnare när de kommit från mamman tex. men ändå vänds och vrid de hela till pappans fördel.
Det är jättejobbigt det här-och nog dömmer soc ut mammor hårdare än pappor-det har jag hört när jag pratat med andra om det här-tex med kvinnojouren-så är inte det här fallet långt från unikt.:cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp