A
Alfina
Har lite funderingar på att använda denna hingst på mitt sto Duchessa accent men vad vet ni om honom? Är det något att ha? Eller har ni några bättre förslag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker ibland att det betalats väl bra för vissa avkommor med bra pappor, men "klena" morsor. I dagens läge krävs det att man har BÅDE en bra mamma och pappa, om inte avkomman är sjukt snygg.Om avkomman ska vara "säljbar" så beror det nästan mer på mamman än på pappan.
Du har inte funderat på Enjoy Lavec? Känns blodsmässigt intressant.Givetvis är stoet också viktigt, men henne har vi ju redan så nu saknas hingsten Hon är inget supersto men det finns de som är värre...
Här är hon:
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=sundbo+monstera
Angående So Perfect så uppförde han sig minst lika bra som de andra och var snäll i boxen. Dock ville ägarna inte springa med honom, pga pågående behandling. Mot vad vet jag inte. Så någon trav fick man inte se tyvärr. Tyckte han såg bra ut exteriört också och stammen är väl ingen att klaga på. Synd att poängen är dåliga. Har bilder och filmer på alla hingstarna som visades. Utöver So Perfect så visades Olimede, Gift Kronos, Red Chili Pirat och Bring Me Back.
Funderar fortfarande på om en avkomma till honom är säljbar (till ett hyfsat pris då).
Du har inte funderat på Enjoy Lavec? Känns blodsmässigt intressant.
"Morbror" Sundbo Lava (och Kastanj) har gått bra. Samma far-morfarskorsning som exempelvis Glen Kronos.
Lindy Lane ger samma far-morfarskorsning som Viola Silas.
Super Arnie har också gått bra ihop med Spotlite Lobell. Bexipop och Confess Arnie för att nämna två av dem...
Det finns många billiga hingstar som har både meriter och stam, exempelvis Laddie. En chansning om man tänker sälja, eftersom hans avkommor hinner starta innan man ska sälja. Ska man behålla, så tycker i alla fall jag att han är prisvärd.Fast det är ju lite charmen med det hela Att ta en ny ung hingst och hoppas aveln går framåt, men man kan ju också gå på en nit... Hade han varit liiite billigare hade vi nog inte tvekat, nu är ju också detta ett introduktionspris så vet hur dyr han blir nästa år??
Därav har vi nu börjat titta oss omkring på andra nya hingstar som är billigare, men jag vet inte... Hur långt vågar man dra sig? Många av dessa hade ju inte gått igenom med det gamla systemet, däribland So Perfect.