H

Helan

Vilken färg på sele och huvudlag är snyggast på en mörkbrun häst med vit stjärn/strimbläs och vita ben????

Sv: Snyggast?

Är det av tradition eller av personliga skäl?

(svarta tömmar är väl till begravning? Jag tycker det är snyggt med samma färg på sele och tömmar, så det blir ju lite krångligt då)

Personligt skäl. Men man får bruna tömmer till oftast. Tycker du det är snyggt med svarta tömmar så kan du ju ha det ingen förbjuder dig =) Jag har det själv ibland nu har jag travtömmar och dom är faktiskt bruna.

Jag tycker mellanbrunt är snyggast på mörkbruna hästar, tycker ljusa hästar passar bättre i svart.

4spaenner_brustblatt_braun_bernhardwend.jpg

Senast ändrad:

Jag tycker mellanbrunt är snyggast på mörkbruna hästar, tycker ljusa hästar passar bättre i svart.

4spaenner_brustblatt_braun_bernhardwend.jpg

Mmmm, det var ju supersnyggt, de ser precis ut som min totto (fast han har liiiite mindre vitt i ansiktet)

Jag har svart till min mörkbruna (nästan svarta) kille. Tycker han passar myyycket bättre i det än den klassiska "maratonsele-färgen" :p med brunt foder.

Jag har svart till min mörkbruna (nästan svarta) kille. Tycker han passar myyycket bättre i det än den klassiska "maratonsele-färgen" :p med brunt foder.

Min är väl mer brun än svart i nyansen, det skiftar med årstiden dessutom. Jag är lite sugen på helbrun sele, vad tror du?

Okej, ja är han mer brun så funkar säkert en helbrun sele. Jag tror det är ett bra val med helbrunt isåfall istället för svart/brunt. En mörk nyans på lädret är säkert jätteläckert! :d

Har sett en sele på selar.se som heter Lux-line, den bruna nyansen med mässingsspännen (eller????) tror jag skulle bli läckert. Eller ska man ta vanliga silverbeslag? Vill att det ska se "tjusigt" ut....

Jag tycker absolut mässingsspännen ser tjusigast ut på en brun sele :)

Ja, visst är det:d

Tanken är att vi ska kunna "showa" lite framöver, jag är ingen tävlingsmänniska dock (förflutet som hoppryttare, dösjuk varje morgon, blev hängandes över dynghögen en timme innan avresa och lyckades äta en halv banan på hela dagen.) Men lite uppvisningar kanske vi kan klara av. Har en "cirkushäst" (avdankad ridhäst med knäskada) som kan en massa konster också:-)

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 686
Senast: Badger
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: gullviva
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: WildHorse
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur