Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill hitta fina korgar som passar in i tvättstugan, är till största delen vitt därinne men ska till lite färg också, hur och vad är dock inte bestämt än.
Någon som kan ge några bra tips? Vad har ni?
De var finaJag har den stora av dessa från Ikea
![]()
Varför varsin? Tvättar ni bara åt en person i taget?Många fina och bra korgar
Funderar på hur många man behöver, vi är ändå sex personer. Dock är bonusbarnen bara här varannan helg, så från dem hinner det inte bli så mycket tvätt egentligen. Men mina barn är hemma varannan vecka så där blir det desto mer. Tänkte en varsin först, en för sängkläder och handdukar och en för ylletröjor ( som jag har en hel del av) men det blir ju mängder med korgar
Nej det gör vi ju inte så egentligen kanske varsin är onödigtVarför varsin? Tvättar ni bara åt en person i taget?
Vi har bara plats för tre korgar just nu så då är det en för vittvätt 40 grader, en för kulörtvätt 40 grader och en för 60 grader. I den sistnämnda läggs i princip bara handdukar. Lakan brukar jag tvätta direkt jag tagit dem från sängarna så de behöver ingen korg.
Vill bara tala om att det är ditt fel att jag var tvungen att köpa nya tvättkorgar.Vill hitta fina korgar som passar in i tvättstugan, är till största delen vitt därinne men ska till lite färg också, hur och vad är dock inte bestämt än.
Någon som kan ge några bra tips? Vad har ni?
Rekommenderar att skippa sköljmedlet helt så slipper du tänka på detVill bara tala om att det är ditt fel att jag var tvungen att köpa nya tvättkorgar.
Beställda och klara. Blev svindyrt!
Fyra till tvättstugan för sortering av liknande typ som @hvala har, fast en smula större. Och lite mindre av den hopfällbara typen som @Lovisaleonora tipsade om, till sovrummen.
Vi kör med sorteringen underkläder, utan sköljmedel, med sköljmedel och handdukar/sängkläder.
Så jag får tacka för alla tips!
OT. Varför finns det ingen symbol för "inget sköljmedel"? Eller gör det det? Hur ser den i så fall ut? Har kvaddat många plagg på det.
Det är ett minimum.Rekommenderar att skippa sköljmedlet helt så slipper du tänka på detJag har inte använt sköljmedel de senaste 10 åren och jag saknar det inte heller. Möjligtvis att vissa välbegagnade bebiskläder hade gjort sig bra med lite (oparfymerat) sköljmedel, men det skedet är jag förbi nu.
Vad har du för kläder då? Fleece? Jag har inget problem med statisk elektricitet, har nog aldrig haft det i vuxen ålder.Det är ett minimum.
Men en del kläder blir ju helt "knakiga" eller superelektriska utan. Man kan ju inte titta på katterna utan att det sprakar.
Har testat ättika men tycker tyvärr inte att det funkar lika bra.
Vill bara tala om att det är ditt fel att jag var tvungen att köpa nya tvättkorgar.
Beställda och klara. Blev svindyrt!
Fyra till tvättstugan för sortering av liknande typ som @hvala har, fast en smula större. Och lite mindre av den hopfällbara typen som @Lovisaleonora tipsade om, till sovrummen.
Vi kör med sorteringen underkläder, utan sköljmedel, med sköljmedel och handdukar/sängkläder.
Så jag får tacka för alla tips!
OT. Varför finns det ingen symbol för "inget sköljmedel"? Eller gör det det? Hur ser den i så fall ut? Har kvaddat många plagg på det.
Mest bekymmer med stickade tröjor. Får sortera bort dem, men de är ju så himla sköna.Vad har du för kläder då? Fleece? Jag har inget problem med statisk elektricitet, har nog aldrig haft det i vuxen ålder.