Tack så jättemycket! Har aldrig sett förut.
Finns inte i stretchkläderna jag kollade lite snabbt.
Och nu får jag göra om mina tvättrådstavlor som jag gjorde till hela släkten förra året.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så jättemycket! Har aldrig sett förut.
Jag tror de där backarna var de vi var och kollade på. Från barnavdelningen va? Men jag tyckte de såg så himla små ut så jag gav upp den tanken..hur många kg är din maskin för?Som tvättkorgslösning har vi IKEA trofastbackar som vi ställt in i ett skåp/en garderob, och så har jag märkt upp varje korg med 40°och 60° (vita backar för vit tvätt och mörka backar för kulörtvätt). Jag tycker det är praktiskt, för med den tvättmaskin vi har så är en back = en tvätt, så är en back full är det bara att kasta in den i maskinen.
Typ sånhär inne i en garderob så man kan stänga om den:
![]()
@hoppsann - Det finns en symbol för "ej sköljmedel", den ser ut såhär:
![]()
Vår tvättmaskin tar 7 kg tvätt. Jag tror det finns olika storlekar av backar, jag har de största. Såhär ser det ut i praktiken (dags att tvätta 40° ser jagJag tror de där backarna var de vi var och kollade på. Från barnavdelningen va? Men jag tyckte de såg så himla små ut så jag gav upp den tanken..hur många kg är din maskin för?
Det beror lite på var man bor också. Hur hårt vatten man har och så. Vi måste använda sköljmedel just pga vattnet.Vad har du för kläder då? Fleece? Jag har inget problem med statisk elektricitet, har nog aldrig haft det i vuxen ålder.
Så himla fina!Jag har en sån här som jag älskar. Den gör halva rummet. Köpt på AfroArt.
![]()
Finns i vitt också.
![]()
Vill man ha mer färg finns det flera andra roliga.
![]()
![]()
Det beror lite på var man bor också. Hur hårt vatten man har och så. Vi måste använda sköljmedel just pga vattnet.
Det är väl en smak-/vanesak i så fall. Jag bodde mina första 25 år i livet i kommuner med riktigt hårt vatten och använde inte sköljmedel då heller. Jag har gått på tv-reklamen och testat sköljmedel då och då men inte sett poängen med det.Det beror lite på var man bor också. Hur hårt vatten man har och så. Vi måste använda sköljmedel just pga vattnet.
Precis. Hänger jag handdukar över räcket för att torka när de är nytvättade utan sköljmedel så kan de bokstavligen stå som ett tält när de torkat.
Precis så vill jag ha mina handdukar och lakan![]()
Säkerligen men personligen är jag inte helt förtjust i kläder som frasar när jag rör mig. Får ont i huden om de inte är mjuka.Det är väl en smak-/vanesak i så fall. Jag bodde mina första 25 år i livet i kommuner med riktigt hårt vatten och använde inte sköljmedel då heller. Jag har gått på tv-reklamen och testat sköljmedel då och då men inte sett poängen med det.
Precis så vill jag ha mina handdukar och lakan![]()
Torrpeeling efter bad/dusch? *rys*
Jag saknar mammas gamla frotté handdukar.. dom rev ordentligt!Det ska riva litehatar mjuka sladdriga handdukar.
Jag saknar mammas gamla frotté handdukar.. dom rev ordentligt!![]()
Jag har några blusar i sådant material att de blir elektriska och sätter fast sig i huden ifall man inte använder sköljmedel. Det är anledningen till att jag använder sköljmedel ibland.Jag har gått på tv-reklamen och testat sköljmedel då och då men inte sett poängen med det.