Snygga taklampor?

Idas

Trådstartare
Behöver inspiration till fina taklampor! Har googlat halva nätet.

Hade helst velat ha en Sarfatti Flos men kan inte förmå mig köpa en lampa för 13.000.

Ge mig inspiration! :D
Maxpris runt 3000. Ska hänga i vardagsrum i 40-talslägenhet där det mesta passar.

Behöver inspiration till fina taklampor! Har googlat halva nätet.

Hade helst velat ha en Sarfatti Flos men kan inte förmå mig köpa en lampa för 13.000.

Ge mig inspiration! :D
Maxpris runt 3000. Ska hänga i vardagsrum i 40-talslägenhet där det mesta passar.
Oj, vilket högt tak du måste ha. Jag tänkte tipsa om en som gör lampor av fjädrar som jag såg igår men det skulle nog knappast passa.

Tyckte dom var supersnygga.
1542578472194.webp

Ska den hänga fritt i taket eller över t.ex. ett bord? Är "ljuseffekter"/skuggor något du vill ha eller inte? Utifrån din önskelampa, så vill du nog ha en ljuskrona

Över bord gillar jag riktigt stora saturnuslampan om man vill ha ett "klart" ljus - frågan är vem som har den och vad den kostar (jag har 60 cm i diameter i ett rum där jag inte får ha skuggor). Kartell har många fina om ljuset får vara färgat. Och (även om den är "sliten") IKEAs maskros om man vill ha skuggor. Få lampor ger lika vackra skuggor.

Lampor är knepiga - de nya blir lätt väldigt dyra och de äldre/begagnade måste ofta få elen fixad :(

Missade att du länkade i ditt första inlägg. Denna typ av lampa kanske är mer din stil TS?

1D6056BD-8F21-49B1-9750-66EBFA2FCC9B.webp

Annars unna dig lampan du vill ha! 13 lax är ändå billigare än typ en Gucci-väska. Se det i det perspektivet ;)

Vi har tre taklampor som jag verkligen älskar, men en av dem kan jag fan inte hitta på nätet (modellen är en boll av metall i blommönster med prismor i mitten av och mellan blommorna, kan inte ta bild pga sovande barn).

Min största lampkärlek, min (okej, vår...) Octo 4240 från Secto Design i svart, var dock inte så svår att hitta bild på. Jag blev kär i den lampan typ 2007 och när jag och min man flyttade in i vår nya lägenhet 2014 fick vi en sån lampa i inflyttningspresent av svärföräldrarna.

6b837317-5ce5-4e51-b98f-b2711744420a.jpg

Sen har vi också en AJ Pendel som ger så jäkla bra ljus åt alla håll men bländar fan inte hur man än gör. :D Den köpte vi begagnad för tre papp vilket den lätt är värd. Den väger bly och jag tror att den kommer att överleva mig utan problem.

74236115-origpic-d9fc66.jpg

Kom på att i en lägenhet i min gamla hemstad hade jag också två lampor som jag verkligen gillade:

Siri

385123_15380.jpg

Pholc Octopus (men min var vit med genomskinliga kanter, typ)

taklampa-10-.jpg

(Alla bilder är lånade.)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 165
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 123
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 213
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka