Snygga schabrak

sweet_knorven

Trådstartare
Ny dressrsadel kräver nya dressyrschabrak. Därför gott folk vill jag ha massa tips på massa snygga dressyrschabrak till en relativt billig peng.

Det jag mest efterlser är ett snyggt vitt schabrak annars är det fritt fram för andra färger som kan tänkas passa en dam som ser ut såhär. (Den stora med flughuva som ser rolig ut är det som ska få utökad garderob)

Kom igen alla, jag vet att ni sitter inne med favvo ställena! :p :D

Sv: Snygga schabrak

Hööks har många snygga! Ett rött kanske? Snyggt på en skimmel.

Jag gillar hööks jag ;) Har precis köpt ett vitt schabrak med flanellundersida - så mysigt så :)

Det med "frimärksmönster" - vet inte hur "udda" man kallar det... :P

joneya skrev:
Jag gillar hööks jag ;) Har precis köpt ett vitt schabrak med flanellundersida - så mysigt så :)

Jag har oxå köpt det schabraket fast i Denimblått, mycket snyggare färg i verkligheten än i katalogen tycker jag. Köpte ett annat Dressyrschabrak samtidigt fast det var på rea, marinblått med en tunn guldpasspoal. Hade kostat 256 men jag gav halva priset 132,50 :)

Senast ändrad av en moderator:

Men det är inte alltid märkesschabrak... Visst ahr de ofta fina schabrak men om man vill ha nåt riktigt fint skulle inte jag ta mig till Eko....

1020233g.jpg

1020236g.gif

eskadrons schabrak tkr jag är jättefina, men dyra dock.
RGs är helt underbara :love: , men i den bättre prisklassen för plånboken hör Mias och Equiline tkr jag.

Mias schabrak går ju att få precis som man vill ha dem, färg, kantband, passpoal, brodyr, rak kant bak osv..
Dessutom e dom inte så dyra heller, och ligger ofta bra på hästen :idea:

Eskadron, equiline och RG är ju överlägsna. :love:
de kan du hitta på Henrikssons ridsport men ligger ju ganska högt i pris :crazy: .
För att sticka ut lite säger jag också Exklusiv som inte har så dyra schabrak, men väldigt bra hållbarhet och många färgkombinationer.

Annars finns ju som sagt hööks, horze, börjes, kings mfl....

Mias, de e ju rätt billiga och snygga!
Tunna och mycket formbara, formar sig bra efter hästen.
Jag har ett vitt med marin blåkant samt en silvrig passpoal. Underbart! :love:

Har ett vitt med marin kant utan passpoal också, men det silvriga gillar jag mkt! =)

Equiline är det bästa tycker jag, logaom tjcoka, hålelr för måånga tvättar, trots att de e vitt så blir de inte såå skitigt (under sidan har ngt spec material som inte drar åt sig skiten på samma sätt som ren bomull)
G¨r att få i alla färger och många utformanden, kostar runt 500:- men de ere klart värt!

De beror ju lite på vilken prisklass du söker: om de e 100-300:- klassen så e Mias klart bäst, skulle inte välja ngt annat! Jacsons tycker jag e rä'tt snygga, och tjocka (jag gillar det) men efter ett par tvättar e de förstörda. (utnötta i 40 grader :confused: )
300-500:-
Equiline.
500-1000:- RG eller eskadron. Tycker dock att de e för mkt pengar för ett eskadron shabrak.. De e inget specuiellt så direkt, men dom e snygga.. Egentligen samma sak som equline.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 035
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 003
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 171
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust... 2
Svar
22
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka