Snygga kandar

feel

Trådstartare
Nu MÅSTE jag köpa ett nytt kandar till hästen, har från början tänkt mig ett rundsytt men hittar inga jag gillar, eller ja ett OS men det är alldeles för dyrt.

Mina krav är:
*smala remmar
*svart med silverspännen
*ingen superbred nosgrimma med pullback
* "normal" prisklass, alltså max ca 2000kr

Han har litet huvud, som försvinner i mitt Stübben-kandar.

Så fram med tips på snygga kandar till nätta huvuden :banana:

Sv: Snygga kandar

Beställde hem ett sådant för ett tag sedan, fanns dock bara att få tag på strl full och betten hängde nedanför munnen på pålle... Sedan var nosgrimman stenhård och klumpig.

Men tack för tips iaf :)

Nu känner jag mig sjukt gnällig och kräsen, men Hubertus har för rund och bullig nosgrimma (på kandaren iaf), sidostyckena och bettringarna står rakt ut det gillar jag inte. Annars är ju Hubertus bra kvalité till vettigt pris.

Har kollat lite på Passiers billigare kandar, med spännen i nacken, det såg smidigt ut. Men såklart har ju de också bredare nosgrimma med pullback...

Googlade och hittade bara ett kandar från Hdr, men såg väldigt klumpigt ut med enorm tjock nosgrimma.

Hmm, Döbert kanske? De har en hel del snygga kandar, men något högre prisklass. Annars kanske de finns kring 2000 kr utomlands?

Schockemöhle Brisbane! Smala remmar och ganska smal nosgrimma. Tror mitt gick på ca 2300 kr och är superfint på min pålle med litet/smäckert huvud :)

Hittar Döbert från ca 3300kr, tyvärr någon tusenlapp för mycket. Annars hade det helt klart varit ett bra alternativ då det går att bestämma själv hurdan nosgrimma man vill ha till.

Men är liiiite osäker på storleken, kan ju bli en del tjorv och rätt dyrt om man måste returnera.

Passier Libra ser väldigt nätt och fint ut. Dock är det pullback på nosgrimman och kostar ca 2.200:-.

Hittade Kieffer Ines på Calevo och det ser ut att vara exakt vad du söker:). Bra pris på 155 euro också.
http://www.calevo.com/calevo/images/items/1060130g.jpg

Förlåt moderator, men visst får man lov att länka till enskild produkt? Händer hela tiden i ex Höökstråden på utrustning.

Senast ändrad:

Är på kurs på Strömsholm och en av de andra kursdeltagarna har ett superfint kandar som hon specialbeställt hos Stenbergs läder. Väldigt mjukt och fint läder. Betalade bara runt 700-800:- Tunna fina remmar och en nätt nosgrimma.
Jag så mest ut så här::eek::eek:

Förstår inte varför varenda kandar ska ha pullback. Men de flesta verkar gilla det, men jag tycker bara att det är klumpigt och onödigt, så det är nog jag som är udda och lite efter i modet ;)

Kieffer kandaret såg ju riktigt fint ut, det var i min smak, tack för tipset!

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Utrustning Hej! Är på jakt efter ett träns med engelsk nosgrimma. Ska vara svart, ha smala remmar och vara godkänt för tävling i dressyr...
Svar
0
· Visningar
635
Senast: Jen84
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka