Snygg whiteboard

AgentCarter

Trådstartare
Sambon önskar sig tydligen en vecko/månadsplanerare till köket i större storlek, en whiteboard som han sa.
Nu vill jag inte ha en skolklass tavla i köket men jag tycker om idén och har ändå inte köpt något åt honom än:p

Men finns det några snygga att ha i ett kök med "lantlig stil"?

Sv: Snygg whiteboard

På jobbet pyntade jag vår whiteboard (vanlig modell, vit med grå aliminiumram) genom att tejpa sådan där washitejp(?) på ramen. Blev kalasbra! Jag såg sådan tejp på vårt Ica Maxi, fanns rosa och blå med rosor på tror jag det var. Det hade nog passat lantlig stil. Fanns svart och vit rutig och även vit med svarta prickar, kanske också kan passa.

Vi har en variant av whiteboard som är mer som en frostad glasskiva. Köpt på Ikea. Mycket snyggare än en vanlig whiteboard tycker jag.

Annars är det ju snyggt med en svart krittavla. Det finns som tuschpennor som man kan använda om man tycker att det är klumpigt med vanliga tavelkritor.

Vi har en svart skrivtavla från Granit, man använder vit tusch på dem. Om man tycker att de är för små så säljer de även svart "skrivtavelpapper" (med klister på baksidan) som du kan köpa och klistra upp själv :)

Det finns griffeltavlefärg som man kan måla direkt på väggen. Pappa har/hade det i köket och det är snyggt och praktiskt och man kan skriva med speciella tuschpennor istället för med kritor.

Senast ändrad:

På Ikea:s hemsida finns en whiteboard som heter Kludd. Jag har en whiteboard från Ikea som är liknande den. Funkar bra men det stör mig att den inte är magnetisk.
Den som heter Kludd är möjligen magnetisk för det står att det medföljer fyra pappersklämmor.

Kan ju lägga till att det även finns magnetfärg som man kan måla under griffeltavlefärgen om man vill.

Hyr bara huset så ger mig inte in på någon färg, men så finns det även hos mina föräldrar

Och de skulle självklart inte passa in för fem öre:p
Jag tror nog jag kommer satsa på en från Ikea (eftersom det är jobbigt att åka in till clas ohlson) och så får jag bestämma mig där och då :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 034
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar