snygg sele

Sv: snygg sele

sitter lokträet fast i den enkla bukgjorden? Eller finns det två remmar?
OM inte så funkar det väl inte?? Vet inte riktigt vad det är för sele...

Det är enbart bogträna jag tänkt köpa, inget läder eller så till. Lädret från bogträ till däckel får min bekant som är sadelmakare fixa...
jag har redan fina parselar men vill hellre ha lokor dels då dessa är fruktansvärt snygga och dels för att bröstorna inte riktigt får plats på mina pluttar. Sedan ska de börja arbeta i skogen också och då måste det ju verkligen passa.
I övrigt vet jag inte riktigt...
Har fått fler bilder på bogträna och de ser helt ok ut. Fast vill att de lägger till ringar högre upp till tömmarna och de låga ringarna till stångkopplena...
800 d.k kostar bara bogträna /åsna

Jag kom över minilokor av en ren händelse. Lämnade in dessa + en massa mått på Jacob och allt möjligt annat till en sadelmakare och fick tillbaks en funktionell sele.

Obs, Han brukar inte dra runt på för tunga och stora vagnar. Detta är en bild från en skolbal där han drar tjejerna ca 100 meter på slät asfalt och påputtare bak....:angel:
11283236.jpg

Jag kom över minilokor av en ren händelse. Lämnade in dessa + en massa mått på Jacob och allt möjligt annat till en sadelmakare och fick tillbaks en funktionell sele.

Obs, Han brukar inte dra runt på för tunga och stora vagnar. Detta är en bild från en skolbal där han drar tjejerna ca 100 meter på slät asfalt och påputtare bak....:angel:
11283236.jpg

Han har verkligen världens skönaste stil på den bilden :) Dina lokor är toppenfina.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025