Snyft får sluta med galopp.

Sv: Snyft får sluta med galopp.

:rofl: Erkänner att jag har tre par rutiga knästrumpor!!!:rofl:

Senast ändrad:

När jag skulle rida mitt första lopp var min mamma på plats och jag frågade henne om hon inte var orolig. "Nej, jag har sett dig hoppa alla möjliga och omöjliga hinder och du har ridit in den ena "galna" hästen efter den andra så hur jävla svårt ska det kunna vara att du ska hålla dig kvar när det bara går rakt fram på plan mark" Fick jag till svar av min faktiskt ganska coola mamma.

Hmmm... Har inte ridit löp, men blev överraskad över min mammas reaktion med när jag började med galopp.
Hon har inte tyckt om att jag hållit på med hästar. När hon fick höra att jag trillat av tidigare ville hon helst köra till akuten direkt (även om det var två dagar sen jag hade trillat av), följt av en föreläsning om hur farligt det var att rida.Blev därför väldigt förvånad när hon inte sa något om att jag ville börja jobba med galopphästar.

Har samma erfarenheter, ofta är ju fullbloden såpass lätta och smidiga i kroppen att om de brallar till gungar man bara lätt med, medan ett knixigt halvblod lätt kan dra iväg en katapultbock, samma sak när man hanterar hästarna från marken. jämför om ett fullblod drar iväg/hoppar dig på foten med en mindre smäcker häst. Skillnaden är enorm! (ja nu lät det som att jag drog alla halvblod och ridhästar över en kam, men som sagt, av egen erfarenhet är detta sånt jag har upplevt)=P

Har samma erfarenheter, ofta är ju fullbloden såpass lätta och smidiga i kroppen att om de brallar till gungar man bara lätt med, medan ett knixigt halvblod lätt kan dra iväg en katapultbock, samma sak när man hanterar hästarna från marken. jämför om ett fullblod drar iväg/hoppar dig på foten med en mindre smäcker häst. Skillnaden är enorm! (ja nu lät det som att jag drog alla halvblod och ridhästar över en kam, men som sagt, av egen erfarenhet är detta sånt jag har upplevt)=P

Instämmer till 100%. Känner mig alltid väldigt liten jämför med halvlodshästar som dessutom inte lyssnar på vad man säger...

Camilla
(som har massor av rutiga strumpor inhandlade på reor i Sjöbo)

Håller absolut med! Finns två "äkta" halbvlod i stallet, varav det ena är relativt litet. När det andra kom i vintras kände man sig som en liten kotte bredvid! :eek: Var ju hur stor som helst på alla håll och kanter... :angel:

Föresten så har jag också massa rutiga knästrumpor... (som inte bara är handlade på rea) ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 214
Senast: lirco11
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar