Kristall10
Trådstartare
Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills förra vintern. Nu fungerar de inte alls när det blir klibbsnö. Har två av tre hästar skodda och med snösulor på vintern och båda får styltor och halkar omkring så fort snön blir lite varmare. Har frågat min hovis om han har någon aning om varför men han har inget svar. Har haft de röda snösulorna senaste åren. Vet att det var problem för något år sedan och de slutade göra svarta, kan det ha blivit något med materialet då?
Hur som helst så behövs snösulor eller motsvarande en skoperiod till här uppe i norr och nu när det blir varmare är det klibbsnö var och varannan dag och jag behöver hitta en lösning till hovis kommer nästa vecka.
Hur bra funkar polarpads? Håller de för att sitta i en hel skoperiod? Hästarna har stora hagar och springer ofta och busar i snön, håller de för sånt? Risk för röta när det blir mer som ett lock som sitter mot ständigt?
Andra tips?
Hur som helst så behövs snösulor eller motsvarande en skoperiod till här uppe i norr och nu när det blir varmare är det klibbsnö var och varannan dag och jag behöver hitta en lösning till hovis kommer nästa vecka.
Hur bra funkar polarpads? Håller de för att sitta i en hel skoperiod? Hästarna har stora hagar och springer ofta och busar i snön, håller de för sånt? Risk för röta när det blir mer som ett lock som sitter mot ständigt?
Andra tips?