Snösulor/ polarpads mfl, behöver något nytt.

Kristall10

Trådstartare
Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills förra vintern. Nu fungerar de inte alls när det blir klibbsnö. Har två av tre hästar skodda och med snösulor på vintern och båda får styltor och halkar omkring så fort snön blir lite varmare. Har frågat min hovis om han har någon aning om varför men han har inget svar. Har haft de röda snösulorna senaste åren. Vet att det var problem för något år sedan och de slutade göra svarta, kan det ha blivit något med materialet då?

Hur som helst så behövs snösulor eller motsvarande en skoperiod till här uppe i norr och nu när det blir varmare är det klibbsnö var och varannan dag och jag behöver hitta en lösning till hovis kommer nästa vecka.
Hur bra funkar polarpads? Håller de för att sitta i en hel skoperiod? Hästarna har stora hagar och springer ofta och busar i snön, håller de för sånt? Risk för röta när det blir mer som ett lock som sitter mot ständigt?
Andra tips?

Liknande trådar

Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle... 2
Svar
22
· Visningar
8 881
Senast: Skywalker
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 428
Senast: kryddan
·
Hästvård Bakgrundsfakta. Hästen, en 16 årig kallblodstravare (numera ridhäst) fick fång i våras. Nu kommer jag sätta igång honom om 5-7 veckor... 2
Svar
27
· Visningar
2 223
Senast: BiMi
·
Islandshäst Hur tycker ni att man bör göra gällande unghäst och skoning? Vad för fördelar/nackdelar får man i träning/töltsättning? Jag väger nu...
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• För lika namn?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31