snorig häst

iloveyou

Trådstartare
hur gör man med en häst som är lite förkyld? det rinner lite ur min häst ena näsborre ibland, det är genomskinligt snor. ingen temp och pigg förövrigt. han blev vacc. i fredags. tar man blodprov för att kolla om hästen är förkyld och ska man ge någon medicin och låta den vila helt? lite jobbigt att låta honom vila helt eftersom han är såpass pigg och glad och vill röra på sig.

är det något man ska ta allvarligt på och ta ut veterinär igen eller vänta någon vecka och se om det blir bättre? han är somsagt bara liite snorig och jag har endast sett snor i ena näsborren några gånger..men ändå.

Sv: snorig häst

Avvakta.
Du kan fortsätta att motionera hästen, men låt bli svettiga träningspass. Det är ganska vanligt att en vaccination gör så att subkliniska infektioner blossar upp.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 544
Senast: Freazer
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Sirap
·
Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30