Snor, frisk eller sjuk?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Emmiz87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 056
E

Emmiz87

Min häst får ibland efter motion vitt snor i nosen, inge mycket men det är vitt.
Hon har ingen feber pigg och glad i övrigt och det är som sagt inte varje gång det blir snor.
Varför får hon så?
Är hon dålig? Infektion utan feber?
Vad kan det vara och vad beror det på?

Sv: Snor, frisk eller sjuk?

Visst kan hästen ha en infektion utan feber.Ingen hosta? Vill inte skrämma upp dig men så började de med vår ponny ingen hosta men så plötsligt en dag stod han och bukandades.Vi åkte till djursjukhus de gick ner i luftrören med kamera och där va fullt med tjockt slem.de togs även blodprov för att kolla infektion.Ingen infektion,de konstaterades dammallergi (bronkit).Hästar kan ha det utan hosta.Jag skulle avvakta 2-3 veckor en ev infektion läker ju ut av sig själv.Men märket du de vita snoret efter denna tiden är de nog bäst att kolla upp.

Sv: Snor, frisk eller sjuk?

Ingen hosta.
Hon har eksem så funderar på om det har med den allergin å göra, men hon blir inte ovanligt flåsig eller så vid motion.
Jag själv är pollen allergiker å vet att man flåsar som en gris å snorar men inge extra flås på hästen. Matte som har dålig kondis...:angel:

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 350
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 458
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?