Snö i hovarna

Constance

Trådstartare
Min granne har två av sina fyra hästar oskodda, varav shettisen har fått lite problem. Shettisen visade tendenser till att få fång, så hon började ge honom metacam för att vara på den säkra sidan. Sen kom hovslagaren ut och då var det inte hovarna det var fel på, utan hans ben hade blivit ansträngda av att gå med massa snö i hovarna hela dagarna.
Nu till min fråga. Finns det något bra knep som jag kan ge henne så hennes häst slipper en massa snö i hovarna som ger honom "styltor"? Min granne har funderat på att sko honom, men om det finns något annat alternativ så ville hon prova det först.

Sv: Snö i hovarna

gammalt knep är ju att använda stor mängd hovfett funkar ett tag ialf.

Sv: Snö i hovarna

Ja förr smörjde man in hovarna med ister (grisfett) gjorde själv det innan jag visste om att snösulor fanns. :o

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
28 998
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka