Snigelägare!

G

GaurdianAngel

Hur kommer det sig att man har eller tom betalar för att ha sniglar hemma? :D

Avskyr sniglar och har inte den minsta förståelse för detta djur, så kom igen och få mig att förstå detta intresser för såna slemmiga varelser. :crazy: ;)

Menar inget illa, jag bara blir förundrar över vad som är såå intressant med dessa. Hundar är ju mitt intresse och det är ju lite lättare att förstå, anser jag. :angel: De är ju gulliga, snälla, klapp och gosvänliga. Lyssnar när man pratar m.m men sniglar.. :confused: (utan sur mun)

Sv: Snigelägare!

Själv har jag alltid gillat de så... Och jag gillar lite mer "udda" djur i stil med sniglar, ormar, kryp, grodor osv.

Tycker sniglar är dels ruskigt fina, och trot eller ej men de är lika personliga som hundar, råttor eller what ever! Intressanta och rofyllda att titta på, vissa arter är en riktig utmaning att lyckas få att para sig och kläcka äggen på och det är ju kul tycker vissa. Jag tycker det vore väldans spännande att lyckas få smått av A. achatina och A. marginata :) Sen är iaf jag enormt fascinerad av storleken. Tänk bara, en snigel där bara skalet är upp till 30 cm... :d :love:

Däremot tror iaf jag att det gäller att man är intresserad också, annars blir de nog lätt tråkiga :p

Tack för Ditt svar!

Tänk bara, en snigel där bara skalet är upp till 30 cm...
Jag ryser bara av att tänka tanken. :crazy:

Rofyllda kan jag tänka mig, de gör väl inte så många knop i timmen, antar jag. :D Skulle säkert må bra av att ta det lungt och titta på sniglar, men det har jag inte ro till.

Lycka till med att få smått av A. achatina och A. marginata! :D :confused: ;)

GaurdianAngel skrev:

Avskyr sniglar och har inte den minsta förståelse för detta djur, så kom igen och få mig att förstå detta intresser för såna slemmiga varelser. :crazy: ;)

Menar inget illa, jag bara blir förundrar över vad som är såå intressant med dessa. Hundar är ju mitt intresse och det är ju lite lättare att förstå, anser jag. :angel: De är ju gulliga, snälla, klapp och gosvänliga. Lyssnar när man pratar m.m men sniglar.. :confused: (utan sur mun)

Sniglar utan skal - snäckor med skal
Sniglar hatar jag medans snäckor är :love:

Snäckor är inte alls så slämmiga som man tror, eller... De är mer kalla och fuktiga, ungefär som en hundnos :grin:
Snäckor går att gosa med och de kan snigla sig fram ganska fort för att vara snäckor :crazy: Men de bitts hårt om de är riktigt sugna på något man just tagit i :grin: som tex spagetti (trots att det inte är så jätte hälsosamt för dem)

GaurdianAngel skrev:

Håller med... urk... men man har ju olika intressen! Det är ju kul att alla inte gillar samma saker... :D

jag tycker de är vackra! Dessutom verkar de vara synnerligen bekväma husdjur.
Ska skaffa mig ett par så fort jag flyttar.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 346
Senast: Mirre
·
O
  • Låst
Övr. Barn För några månader sedan fick anhöriga till oss ett sent missfall (v. 16 tror jag) fostret hade varit dött i några veckor innan det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 979
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17