Snart stryper jag katten j*veln

Sv: Snart stryper jag katten j*veln

våran äldsta katt brukar oxå ibland utnför lådan o alltid på nätterna,alltid på toaletten o oftast på mattan.vi tror d beror på att vi har 3 andra katter som går på lådan o att det kanske vart lite kiss o bajs i lådan o d är därför hon inte gått på den.Känns som en protest från hennes sida.En gång var var vi inte tillräckligt snabba att släppa ut henne då satte hon sej på mattan o sket:angel:
Sen är hon väldigt speciell oxå i sin personlighet :)
Köp fler lådor. Skulle du vilja sätta dig i någon annans kiss?

han följer finget och andra saker när vi leker med honom.Så den är det nog inge fel på

våran äldsta katt brukar oxå ibland utnför lådan o alltid på nätterna,alltid på toaletten o oftast på mattan.vi tror d beror på att vi har 3 andra katter som går på lådan o att det kanske vart lite kiss o bajs i lådan o d är därför hon inte gått på den.Känns som en protest från hennes sida.En gång var var vi inte tillräckligt snabba att släppa ut henne då satte hon sej på mattan o sket:angel:
Sen är hon väldigt speciell oxå i sin personlighet :)
Tolkar jag det rätt att ni har en låda på fyra katter???
Det är alldeles för få. Experter brukar rekommendera minst en låda fler än antalet katter.

Ajj då, jag har en låda på två katter, och det fungerar utmärkt...
Ja, man får ju se till omständigheterna, hur stor låda etc, men fyra på en låda låter inte bra, med tanke på att minst en av katterna i ovan nämnda exempel gör på fel plats.

Jag har två lådor på två katter och det tycker jag är minimi. Då är det iofs en normalstor + en ngt mindre låda.

*delvis kl*

Skulle vara intressant att veta hur många katter som har det här beteendet som ni hämtade hem tidigare än 12 veckor.

jag hämtade båda mina tidigare än 12 veckor.
Ena hämtade jag ca 4 år tidigare än den andra katten.
4 års skillnad, bara en som inte pinkar i lådan:grin:
Ena går ut och gör sina behov.

Vissa katter kan ju tyvärr få sådana här störningar om de inte fått bra grundförutsättningar. Behöver givetvis inte bero på det i detta fall men "knäppa" katter har ofta störningar bottnade i detta.
Får hoppas allt ordnar sig till det bästa oavsett.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 294
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Katt i oktober 2016 köpte jag cornish Rex katter, en kastrerad hane som då va ca 5 månader samt hans några månader äldre kastrerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
17 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka